söndag 27 maj 2012

Somrigt

Fototrissens tema denna vecka är somrigt. Inte svårt att komma i stämning för detta tema denna underbara helg. Pingst - hänryckningens tid. Vet inte om jag känner mig hänryckt precis, men njuter i fulla drag av sol, värme och utomhusliv.

Somrigt för mig - ja det är mycket. T ex lata dagar i solstolen på altanen - med tid att läsa något intressant.

Ett parti boule på gården hör också sommaren till. Lagom klurig och ansträngande sysselsättning i värmen.

En sval och läskande somrig drink på det: 
Häll 2 cl Svartvinbärslikör i ett glas, lägg i några isbitar och fyll upp med Indian Tonic.
Voila!!



 
Denna vecka är det tävling. Man kan vinna presentkort från Coolstuff 

28 kommentarer:

  1. Härligt, kul och gott!!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Fin triss med stiliga bilder, en sådan drink får du gärna bjuda mig på :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul det är att spela boule har inte gjort det sedan jag bodde i Solna, får väl bjuda ut gänget hit.
    Somrigt härlig triss, ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  4. Sommar = läsa mycket! Och ett glas någon gång då o då ... inte dumt! Boule har jag aldrig provat.
    Fin triss!

    SvaraRadera
  5. Mumsigt med créme de cassis i solskenet =)

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en njutbar sommar, se upp för regnskurar ;-)

    SvaraRadera
  7. Precis. Härlig sommartolkning!

    SvaraRadera
  8. SOMMER- flott triss med hunør.
    Mormor

    SvaraRadera
  9. jätte somrig triss! blir sugen på att spela boule och dricka lemonad!

    SvaraRadera
  10. Visst är det något speciellt med sommarbilder. En härlig känsla?? Det finner jag i dina bilder!

    Tack för kommentar på min sida.

    SvaraRadera
  11. Det var ju en jättbra tolkning, alla dina tre bilder andas sommar, sommar, sommar.....

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  12. Det ser riktigt somrigt ut på dina bilder.

    SvaraRadera
  13. Lite svartvinbärslikör vore väl inte helt fel, ser gott och trevligt ut.

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder på härliga sommaraktiviteter!

    SvaraRadera
  15. Mysigt triss :) Likören såg go ut :)

    SvaraRadera
  16. Jag kommer gärna till din sommar och spelar ett parti, så kan vi diskutera resultatet över en god drink!

    SvaraRadera
  17. Härlig triss! Lata dagar i solstolen är inte dumt, men lite aktivitet är ju bara kul, som boulespel. Klockrent! Jag kan ta med mina egna bouleklot så tar vi en match! Ser att du har riktiga bouleklot, är du med i något boulelag eller blir det bara lite sällskapsspelande hemmavid så här på sommaren?
    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera
  18. Där fick du till det. Solglasögon på stranden, ett parti med spelet när man måste söka skugga och sist men inte minst någonting gått i strupen
    Riktigt bra trissat
    Kram

    SvaraRadera
  19. Skulle kunna tänka mig in i bild ett och tre....
    men tvåan kan jag nog inte spela vet inte ens vad det är ????

    SvaraRadera
  20. Mmmmmm så somrigt! Till dina bilder är det lätt att drömma sig bort från dagens isvindar. Njuter och tänker att det där stora kulspelet har jag kvar att prova på :)

    SvaraRadera
  21. Grattis. Det är du som vunnit jeansväskan. Maila mig så jag vet vart jag ska skicka den. Tror inte det räcker med att skriva Beppan, Boden......:-)

    cicki@cickidesign.se

    SvaraRadera
  22. Du har verkligen fångat sommaren med hjälp av ljuset och de "små" objekten som tillhör dem. Jättefina bilder.

    SvaraRadera
  23. Ja, en sådan sommar kan man stå ut med!

    SvaraRadera
  24. Sköna somriga bilder! Ha en skön dag och hoppas sommaren återvänder!

    SvaraRadera
  25. Svartvinbärslikör, hmm, det låter riktigt frestande. Ska leta efter den på systemet nästa gång jag besöker den butiken. Den här omgången värmebölja fick jag nöja mig med blandsaft och iskallt norrlångträskvatten. Inte dumt det heller när det är svettigt.

    Dina härliga bilder förmedlar vad som förhoppningsvis komma skall, bara de här tillfälliga (?)isvindarna vänder.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.