söndag 19 april 2015

Fjällvecka del 2

Fem av sex möjliga dagar hade vi sol och sköna dagar. Tillbringade mesta tiden på fjällsjöarna i våra försök att fånga middagsfisken. En och annan lake lyckades vi lura upp, liksom några rödingar. De förstnämnda åkte snabbt tillbaka dit de kom från. Inte favoritmatfisk precis. Rödingarna tillhörde mest tusenbrödraskaran och åkte ner i vattnet för tillväxt. Men en av oss hade turen att fånga en kilosöring - berättar inte vem. En annan lyckades få en matstorlek på rödingen.

Ovanligt snörikt denna tid på året - men också porlande vattendrag

En som gillar öppet vatten

Knotigt

Dagens lunch: Rökt älgskav med lök i pitabröd

Storöringen

Sååå njutbart

Malmtåget passerar på väg till Narvik

En del ägnade sig åt annat än fiske på sjöarna

En hel flock ripor satt i snårskogen och pratade nedanför vår stuga

18 kommentarer:

  1. Så roligt att se dina fina bilder! Ser riktigt härligt ut i vårsolen på isen!

    SvaraRadera
  2. Hmmm, vad säger jag, det ser helt underbart ut, vidder, vitt, snö, tyst, rent, vildmarksliv.......och i fjärran ett tåg på väg till Norge.....helt underbart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder du visar från er fjällvecka! Här väntar vi otåligt på våren, så det skadade inte att få se lite snö- och vinterbilder och det var omåttligt så mycket snö det var.
    Ha det gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter med en fjällvecka! Kul att du visar så många fina bilder i vacker natur!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Så härligt det låter med en fjällvecka! Kul att du visar så många fina bilder i vacker natur!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut. :)

    SvaraRadera
  7. Det ser riktigt härligt ut med den vackra snön! Väldigt vacker natur!

    SvaraRadera
  8. Vacker solljus över snön :) Ni ser ut att ha haft sköna dagar!

    SvaraRadera
  9. Ser ju helt underbart ut och vilken kontrast det är mot det varma vårvädret härnere i söder.

    SvaraRadera
  10. Det ser helt underbart ut på fjället!! Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder trots allt sö. Fryser bara jag tittar på fotona. Det som jag fastnar helt och hållet för är maten spklart och ripan - du fångade "the famous grouse" på bild:-)

    SvaraRadera
  12. Oj, vilka fina bilder från er tur! Kan bara säga att jag rent ut sagt blir avundsjuk! :)

    SvaraRadera
  13. Även om jag är less på vintern så är ju dina bilder så fantastiska att titta på! Dels vackert och dels vet jag ju hur härligt fjäll-livet är. Tänk att få äta den där rödingen sen efter en hel dag ute. Mums!

    SvaraRadera
  14. Sagolikt vackra bilder. Den synen möter aldrig mig här nere i söder under vintern. I så fall hade jag kanske gillat den årstiden bättre. Kram

    SvaraRadera
  15. En helt annan värld. Magiskt. Så nära och ändå så långt borta.

    SvaraRadera
  16. Men så härligt det där ser ut och MEN så mycket snö det är kvar. Nu tycker ju förstås jag att det är ohyggligt skönt med vår men jag njuter gärna av din vinter på bild ;)

    SvaraRadera
  17. Vårvinter. Störtskönt! Landet är väldigt avlångt just denna tid.

    SvaraRadera
  18. Sköna och friska (snön) bilder och mysigt verkar ni haft.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.