söndag 27 mars 2016

Påskhelg

Härliga tider. Vårvinter i Norrbotten. Den femte årstiden som bara finns här uppe i norr. Vit snö, sol och blå himmel. Några plusgrader på dagarna. Lagom många så att skoterspåren håller några dagar till. Fiskar på hugget och trevligt umgänge med barn och barnbarn. 

Första svanarna har anlänt. Undrar vad dom har för navigationssystem. Inte mycket till öppna vatten ännu. Kanske tillräckligt för de första att hitta mat i alla fall.


Behagligt sätt att ta sig fram på

Grillpremiär

Vad sysslar han med?

Singel vid Sundsbron

17 kommentarer:

  1. Vilken trevlig helg ni måste ha haft...eller ha! :-)

    SvaraRadera
  2. Grillpremiär ute i snön! Och det var inte lite snö ni ännu har kvar.
    Vilka fina bilder av svanarna!
    Trevlig fortsättning på påskhelgen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Jag älskar verkligen vårvintern och är tacksam att skoterspåren håller än även hos oss. Svanen med spikrak hals ser verkligen märklig ut, man kan verkligen undra vad han sysslar med!?!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin bild på svanarna, både fin och rolig :) såg de första svanarna för i år tidigare i veckan i rosvik, då blev jag glad!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och svanbilden är ju helt ljuvlig!

    Du frågade hur jag får min kisse att posera så fint i påskägget och just de bilderna var inte svåra alls. Hon gick helt enkelt och lade sig i ägget och när jag såg henne där så gick jag och hämtade kameran och då visade hon sig från sin allra bästa och charmigaste sida! Mattes lilla proffskatt! :)

    SvaraRadera
  6. Så vackert ni har det. Bilden på svanarna är för härlig

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder! Den på svanarna var ju för rolig! Kul att du hann fota när båda två tittar på den tredje. Grillpremiär med snödrivor runt omkring, då är det snart vår på allvar! Här släpar vi fram grillen varje säsong, men vi grillar väldigt sällan.

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har med vårvinter! Underbar bild med svanarna, de ställer verkligen upp och poserar!
    Ha en fin Annandag Påsk!

    SvaraRadera
  9. Så fint ni har med vårvinter! Underbar bild med svanarna, de ställer verkligen upp och poserar!
    Ha en fin Annandag Påsk!

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder och så fjärran från hur det ser ut hos mig! Sångsvanarna har stannat häromkring i vinter. Så gott att höra dem dra norrut nu.

    SvaraRadera
  11. Så härligt med grillen i snön! :)
    Fint med svanar som kommit!

    SvaraRadera
  12. Fortfarande vinter hos dig, saknar den inte men härliga bilder.

    SvaraRadera
  13. Åsså är det jag som blir glad av att se snön! Nu är det så fult här så det liknar ingen sort. Våren har liksom inte kommit igång, snön är borta, det är grått och fult och ja, jag vet inte, det är inte fint liksom.
    Att åka hundspann, det har jag gjort i norra Norge och jag älskade det och jag vill göra det igen, det var på eftermiddagen i januari, mörkt alltså, men så kom norrskenet och vi skumpade fram där på snön och det absolut enda man hörde vara medarna mot snön och hundarnas lätta flåsande, och så tittade man upp och såg allt det vackra på himlen, magiskt!
    Och så grillar ni! Härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Ser härligt ut! Att ta fram grillen när det fortfarande är snö ute känns dock lite exotiskt för oss ;)

    SvaraRadera
  15. Fina påskhelgsbilder :) Tittar på bilden med årets första grillning och frågar mig själv varför vi inte tänkte så långt :) vi som inte ens har snö kvar!

    SvaraRadera
  16. Tack för de fina bilderna från din plats. Så fina svanbilder och lite kul också för man kan ju undra vad den ena av dem håller på med. Söker av kanske. Letar efter vatten:-) Härligt med grillning och snö sådant gjorde vi förr. Var ute och åkte skridskor och gjorde upp eld och grillade när skymningen föll.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.