onsdag 2 november 2011

Chickenrace

- var det kanske inte riktigt - men ett Ejderrace i alla fall...

Gråväder och regn, stundtals hagel idag. Upp till 10 sekundmeter i byarna. Mitt i allt sken solen från en glugg i molntäcket. Spännande väder minsann! Och spännande att betrakta sta´ns flygande och simmande innevånare.
Ejdergänget hade sökt skydd i hamnen i busvädret.
Nu var det dags att dra ut på öppnare vatten.
Ivrigt tjattrande, plaskande och flaxande drog flocken iväg...

De besinnade sig lite när de närmade sig piren...


Max 3 knop står det ju på skylten!  


Vita gäss på havet - inte skulle jag ge mig ut frivilligt.
Men det finns entusiaster! Kolla in brädseglaren strax bakom båten!
Han (?) for som en projektil i vinden, fram och tillbaka över inloppet till hamnen.
Ibland föll han - pirrigt för oss som tittade på - men han tog sig
upp igen och fortsatte sin lek....

3 kommentarer:

  1. Önskeväder kan nog betyda olika för olika individer.
    Hur bär du dig åt för att alltid ha sån skärpa i dina bilder?

    SvaraRadera
  2. Cici: Under gårdagen fick man hålla i hatten för att inte blåsa bort! Hade bara min lilla kamera med mig - och det var inte lätt att hålla den stilla i vinden.

    För att få ett foto med hyfsad skärpa tog jag nog tjugo som åkte i papperskorgen...

    SvaraRadera
  3. Jag älskar havet! Att se på! Inte att vara på, om det blåser det minsta lilla....
    Fina ejdrar!
    Kram Karin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.