onsdag 9 november 2011

Sopplunch

Ett trevligt nöje man kan ägna sig åt är att ta en promenad till kajen och invänta Hurtigruten som lägger till precis i lämplig lunchtid. När turister och vanliga resenärer tagit sig av båten får vi hungriga - eller bara nyfikna - ta oss ombord.

Försedda med passserkort och nytvättade händer via handsprit, har vi ca 2½ timme på oss att äta, fika eller bara tassa runt och njuta av fin konst, vacker utsikt, shoppa eller vad vi nu vill göra innan båten drar iväg norrut.

Kycklingsoppan, som var dagens sopplunch, var inte dum!


Medan jag sitter och redigerar bilder och bloggar ser jag ut genom fönstret. Det brinner därute!  - På himlen!
Solen, som hållit sig synlig denna ljuvliga dag, är på väg ner i havet borta i väster.
Jag kan inte se mig mätt på denna vy....


 Detta får bli min Fotohälsning från Bodö - veckans onsdagstema

12 kommentarer:

  1. Det var en trevlig lunchrestaurang, men hur får man passérkort och varför måste man ha tvättat händerna i handsprit? Måste man ha skoskydd också?

    SvaraRadera
  2. Det blir väl det enda tillfället att få se hurtigrutten invändigt med dina bilder. Jag undrar om fönstren hålls rena om man skulle vilja fota utsikten. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  3. Hurtigrutten skulle vara kul att åka någon gång, fast den kanske är lite lång. Jag tror jag skulle få långtråkigt, hur fina vyer båten än passerar. Men att se båten kan ju räcka för stunden, kul att göra det! Och din kvällshimmel är nog vår morgonhimmel, den var härlig. Sedan kom dimman ...

    SvaraRadera
  4. margaretawarenius.blogspot.com9 november 2011 kl. 20:31

    Fina foto spec. horisonten!

    Men RULLAR men inte från landgången då man kommer hem?

    margareta

    SvaraRadera
  5. Hurtigruten er selve livsnerven i den norske kystkulturen...

    SvaraRadera
  6. Underbart. Blir så glad i hjärtat av de vackra färgerna himlen bjuder på ibland!

    SvaraRadera
  7. Det är något visst med stora kryssningsfartyg. Härligt att få gå ombord och äta lunch.
    Jag har gjort detsamma när NCL:s Norweig låg i Oslos hamn.
    Din fothälsning var läcker.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Så trevligt att kunna gå ombord på Hurtigrutten och äta lunch. Sista bilden är gudomligt vacker!

    SvaraRadera
  9. Va trevligt att få gå ombord och kolla!! Det hade jag inte en aning om att man kunde göra, men nu undrar jag som flera, varför handsprit...?? En resa med Hurtigruten har länge stått på önskelistan.
    Du måste bo gudomligt vackert och högt av sista bilden att döma!! ja, himlen brann ju här också, om än för en kort stund då på kvällen.
    Ha en bra torsdag!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Handsprit eller inte ;-) Det hade varit fantastiskt att botanisera runt på Hurtigrutten ett par timmar ... men sedan i DAGAR kring där du bor! Sonen var på Lofoten och kom hem salig! Och vilka foton!

    SvaraRadera
  11. Så trevligt att kunna gå på båten och äta lunch :) Vilken otrolig utsikt du har ut över havet och himlen är ju så vacker med sina härliga färger!

    SvaraRadera
  12. Än en gång underbara hälsningar från Bodö och din himmel är fantastiskt. Skulle ut och fota vår brinnande himmel igår, men blev lat och i kväll har jag missat den.

    Du njuter och får verkligen alla underbara vyer man behöver för att må bra.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.