måndag 26 november 2012

Taggigt



Av någon anledning så hamnar det mängder med foton på blommor i alla former och färger på minneskortet till min kamera. Efter senaste trippen till varmare trakter än de jag bor i blev det en hel del kaktusbilder. Fascinerande växter. Många färglösa, trista, vassa och tråkiga - tills de helt plötsligt översållas av de mest fantastiska blommor.




Palmerna bidrar också till ögonfröjden. Dekorativa frukter(?) både som färska och som torkade/mogna. Påminner lite grand om dadlar, men jag är osäker på vad det är för sorts palm.

15 kommentarer:

  1. Färgsprakande vackra bilder.
    Jag hittar ingen mail till dig , tänkte komma med några norrskenstips!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Nu är de tre vinnarna dragna! Kika in och se om det blev just du som vann ett presentkort!

    Kika in här och se
    http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/11/26/9058001-de-tre-vinnarna-ar/#kommentarer

    SvaraRadera
  3. Så trevligt med tillgång till andra motiv än våra numer vissna höstlöv. Fina bilder blev det också.
    Hösten har verkligen varit mörk och trist men nu lär det bli snö och kallt.
    Bilderna i förra inlägget är bara så vackra.
    Hälsn
    Monica

    SvaraRadera
  4. Du vet väl att frukterna på de första är jättegoda att äta? Kaktusfikon kallas de.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Sköna bilder när snöblandat regn står som spön i backen utanför fönstret...Den sista palmen, har inget namn, men jag tror att det var sådana frukter som en kollega bjöd på och det var en ganska stor kärna i den, söt jättegott skal som man försiktigt pillrade bort. Sparade några kärnor, men inte då...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Rigtig flotte billeder du viser - kan rigtig godt lide det første.
    Tak for din kommentar på min blog.
    Ønsker dig en god tirsdag aften:)
    Hanne Bente
    PS!.Utroligt flot blog du har.

    SvaraRadera
  7. Härliga foton. Palmer är vackra,om än man får böja nacken bakåt för att se dem i sin helthet. Ha dé!

    SvaraRadera
  8. super photos! I had to chuckle - the first looks like toes....

    SvaraRadera
  9. Palmer är jag inte bra på, trots att jag hette Palm i efternamn som flicka....
    Underbara bilder från Bodö, så fin utsikt ni har från altanen!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Ja du hittar då allt möjligt jag blir inte klok på hur du gör men men det får bli din
    hemlighet.

    SvaraRadera
  11. Jösses vilka härliga bilder...
    Jadu, Genvägen ligger som sagt inte långt från Jaktstigen :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  12. Wonderful images!! I really love the macro of the cactus spines!! The red spikes coming through the softer white hairs!!

    SvaraRadera
  13. Snygga bilder! Jag gillar kaktusar i alla former och fasoner - med eller utan blommor.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.