söndag 29 mars 2015

Nytt ord

- undrar om det kommer med i Svenska Akademins ordlista nästa år?


8 kommentarer:

  1. Helt otroligt! Finns det inte små ägg nu längre? Trevlig kväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha - visst är det ett härligt ord!!

      Radera
  2. Du milde tid, vart är vårt språk på väg, men det kanske är ett dialektuttryck. Jag hade fastrar som kom från Örnsköldsvik och de pratade mycket på o. "Jag är oäten", "han är okommen" m fl konstigheter.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Japp, där ser du;-)
    Har också bloggat om dessa roliga, konstiga, totalt obegripliga marknadsföringsknep vad gäller ägg. Men det här slår nog det mesta. Men det är säkert ekologiska (??????) från Klöverbergsgården. Alltid nå't iaf;-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Och här går jag och tror att jag är fet när jag bara är lite osmal! Härligt!
    Glad påsk till dig!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  5. Tolkar ostora som olika stora ägg! Men det är kanske inte så enkelt?
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  6. Vad är det för konstiga ägg? Kanske extra goda.
    Trevlig påskhelg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Undra vem som kläckte det ordet först. Påskkram Bosse

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.