fredag 1 januari 2016

Första dagen

- på ett nytt spännande år! Alltid en speciell känsla att ha ett helt nytt år framför sig. 366 dagar som bara väntar på att fyllas med trevliga saker. Jag har ju inte precis svårt med det. Snarare är det väl så att jag borde dra ner lite på takten.

Roade mig under gårdagen att föreviga fyrverkerierna på Kvarnängen. De familjevänliga klockan 17:00. Har aldrig testat denna typ av foto förr. Hade tyvärr bara tillgång till ett enbent stativ, men resultatet blev hyfsat ändå. 

Snart är väl detta sätt att fira av det gamla året och välkomna det nya ett minne blott. Både ekonomin och hänsynen till våra fyrbenta vänner säger det. Allt fler butiker vägrar sälja smällare och fyrverkerier. Bra tycker även jag som inte har hund nu. Vi har haft två som tyckte det var väldigt spännande med smällarna. Väntade ivrigt på att få apportera.....





12 kommentarer:

  1. Tack Beppan för dessa fina fyrverkeribilder. De är betydligt mera lyckade än mina egna om man säger så. Suveränt jobbat där!

    Personligen tycker jag att fyrverkerier liksom hör Nyårsafton till, inte bara här utan i hela världen. I Sverige skjuter man ju bara upp fyrverkerier just på Nyårsafton och Valborg. Tänker på hundar som finns till exempel på Malta. Där äger fyrverkerier rum hela juni måndad - från morgon till kväll...

    Här var det helt "nya" försäljningsställen som poppade upp och sålde pjäser. Inga butiker alls höll på med försäljning. Å det märktes att grejerna var svårare att få tag på. Fyrverkerierna i Täby var mycket bra, men betydligt klenare och kortare än förr faktiskt.

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning o kan bara säga wow om dina fina bilder. Kram kram

    SvaraRadera
  4. Hyfsat? Det blev väl väldigt bra? :)
    God fortsättning på det nya året :) Nu får vi se vad det har att bjuda på!

    SvaraRadera
  5. Det lyckades du jättebra med!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  6. Godt nytt år !
    Fantastiske bilder av fyrverkeriet.

    SvaraRadera
  7. Fantastiska bilder på fyrverkeriet. Önskar dig en god fortsättning på det nya året :)

    SvaraRadera
  8. Fina fyrverkerier och God fortsättning på 2016
    Kram

    SvaraRadera
  9. God fortsättning!
    Och vilka fina bilder du tog!
    Jag är märklig när det gäller fyrverkerier, jag tycker det är jättefint, men jag ser mest bara en massa pengar som flyger upp i luften och blir till intet, men jag har ingen åsikt, så där, för det är så himla festligt och fint att titta på! Men många vovvar blir ju rädda och det är inte roligt.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  10. Kanske är det som för mig: Inget svårt att fylla dem men innehållet är det värre med. Det gäller att välja. En del av mina vänner säger att du gör ju ingenting. Att göra ingenting är också något om jag själv valt det. Jag har planer för det här året så jag hoppas att den attans sjukdomsperioden tar slut snart. Ha ett härligt oskrivet år Kram

    SvaraRadera
  11. Jag är lite kluven när det gäller fyrverkerier för jag ser pengarna förvandlas till
    ingenting uppe i skyn -- men det är väldigt vackert. Här i stan kunde vi titta på
    mycket vackra formationer och mycket ljud.
    Du har verkligen fångat det magiska.
    Ha det bra och god fortsättning.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  12. De bilderna lyckades du verkligen med, jag hade varit så stolt över mig själv om jag lyckats ta så skarpa och fina bilder i mörker! Det är så vackert med fyrverkerier, och det skapar feststämning, det kan man inte komma ifrån. Samtidigt måste jag stå i stallet varje nyårsafton hos vår yngsta Islandshäst, som blir väldigt skärrad av ljuset från raketerna. Hon tror kanske att det brinner och är beredd på flykt. Ljudet verkar inte bekomma henne särskilt mycket. Så, vi har valt att inte skjuta upp raketer och jag har svårt att glädja mig åt sådant, när jag vet att så många djur lider av det. Kluvet. God fortsättning hur som helst! Och jag håller med dig, det är spännande med ett nytt år.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.