torsdag 17 februari 2011

Atttjooo

- låter det hos mig ikväll. Snuvig och nysig. Ögonen rinner så jag ser knappt att läsa. Man kunde ju tro att kylan skulle ta död på det mesta i bassiluskväg, men tydligen finns det en del seglivade typer. Men dom ska få.......

Får lov att kurera mig med en Dundermugg eller två. Kanske ska testa att förstärka med lite Whisky. Om inte annat blir det kanske roligare att vara förkyld då
:-) Hur som helst har jag inte tid att bli sjuk nu. För mycket på gång. Och så är det ju fredag i morgon vilket innebär hemkomst för min älskade äkta hälft! Då är det inte läge att vara skruttig!

Det var klagovisan för idag.

Dagens positiva inslag handlar om mina orkideer. Har vid det här laget lyckats samla på mig en hel del av dessa fantastiska blommor. Jag som tidigare hade för mig att de var så besvärliga att hantera har verkligen fått ändra åsikt. Just nu blommar flera av dem för fullt! En fröjd att se.

7 kommentarer:

  1. Krya på dig och nys klart tills "halvan" kommer.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Halva befolkningen verkar vara förkylda och hostiga just nu, hoppas du kryar på dig nu inför helgen!
    Orkidéer ÄR verkligen fina, och visst är dom lättskötta. Det är lätt att "pyssla sönder" dem. Men de sköter ju sig själva i de flesta fallen. För mycket vatten är nog det vanligaste felet man gör kan jag tänka mig.
    Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  3. Du får ta till alla möjliga och omöjliga knep, allt för att stå på benen!! Tycker alla nyser och snörvlar runt omkring mej, men än så länge...peppar, peppar ta i trä!!
    Vilka fina orkidéer!! Har ett fönster i köket där de får husera, och i min iver så planterade jag om en, naturligtvis i orkidéejord, men se det gillade han inte...bladen ser ut som russin nu, det var tacken det!! Tyckte jag var så försiktig, inte klippte några luftrötter eller stoppade ned den för långt. Ja, ja sånt är livet.
    Krya på dej och ha en bra helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är de fantastiska, orkideerna! Mina gamla har precis bestämt sig för att slå ut efter att ha haft knoppar i flera månader. Kanske är det för att ljuset återvänt???
    Hoppas din dundermugg hjälpt!
    Krya på dig och ha en skön helg!
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Krya på dig och njut av dina vackra orkidéer!
    /SA

    SvaraRadera
  6. Usch vad trist att du är sjuk...hoppas du mår lite bättre idag.....
    Orkideérna är jättefina, jag blir mer och mer förtjust i dom för var år som går....
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Det är nog mera konstigt om man klarar sig undan alla förkylningar som går denna vinter. Dom verkar dessutom vara både långvariga ooch besvärliga. Hoppas att du har träffat på en lindrig variant.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.