söndag 4 oktober 2009

Dundermugg

I morse trodde jag att flunsan drabbat mig. Snuvig, hostig, rinnande ögon och irriterad hals. Eländigt värre. Länge sedan jag råkat ut för något liknande. Insåg att det inte skulle bli något skogsarbete idag.

Bara att anlägga moteld. Gjorde en rejäl dundermugg till frukost: En kopp nybryggt, gott te med en stor matsked honung och så två pressade vitlöksklyftor i detta som kronan på verket. Njutes varmt.

Kände genast att basiluskerna fick sig en match. Har fyllt på med ett par muggar till under dagen. Vitlöksångorna ligger täta runt omkring mig vid det här laget känner jag - och andra. Men vad gör det! Har knappt nyst en enda gång och snuvan är som bortblåst.

Lite Hokus Pokus kanske - men det hjälper!!!

2 kommentarer:

  1. Ingen vitlök hemma???? Har väl aldrig hänt innan, det blir till att handla. Sparar ditt recept, imorgon ska det lagas dunderhonung!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för tipset! Allt är värt att testa :)
    Och muggen - precis en sådan jag sitter och dricker ur nu!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.