tisdag 12 april 2011

Position

- så heter tisdagstemat idag. Mitt bidrag är en rätt kul typ som intagit en position på tryggt avstånd till senaste hålet i sanden. Nyfiken var han, men ville vara säker på reträttvägen om det skulle bli fara å färde. Å andra sidan var han blixtsnabb på att gräva nytt hål för sin spretande lekamen.

Klicka på bilderna - om du törs!

Bild två visar en liten del av en hel armé av krabbor som intog stranden - eller snarare dök upp ur sanden - när havet drog sig tillbaka. Min position - krälande i den våta lerblandade sanden med kameran i högsta hugg - var det många som undrade över :-)

10 kommentarer:

  1. med tanke på norrland förstod jag inte först att det var sand och inte snö... *skratt*

    Men sen förstod jag och då fattar jag positionen i dina bilder...

    Coolt.

    SvaraRadera
  2. Du jag vågade klicka på bilden. men gud vad äckliga de ser ut. likanar jättespindlar. Men jättefina foton som passar bra till temat. Själv kom jag inte på något. På jag passar.

    SvaraRadera
  3. Med tanke på mitt eget inlägg så kan jag inte låta bli att skratta och fråga om de är ätbara. Ha, ha, ha!!! Härliga positioner:-)))

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga bilder, speciellt den nedre!

    Ibland är du skönt med såna där teman som kan passa till nästan vilken bild som helst ;)

    SvaraRadera
  5. Kan se framför mig din position - skulle nog kunnat bli en fin bild.
    Härliga bilder på rörliga djur.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder av krabborna!
    De ser ju riktigt söta ut :)

    Tack för ditt besök på min sida :)

    SvaraRadera
  7. Det var med skräckblandad förtjusning jag kollade in den sista bilden...!! Jag har inte riktigt bestämt mej för om jag tycker de är okey eller olustiga, men det lutar åt det sistnämnda. Å det är nog för att de kan springa åt precis vilket håll som helst, de är lite oberäkneliga.
    Ha en fortsatt bra dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tror nog jag kan tänka mig in i din position för att komma i ögonhöjd med de små "goingarna"...
    Krälade själv en del under gårdagen, men då var det bland prasslande löv och torrt(nästan) gräs.
    Ha en go vecka! /SA

    SvaraRadera
  9. Urk...de ser läskigt ut att ligga där i sanden o de kryper upp..fniss. Fina bilder dock.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  10. Krabborna ser onekligen inte så goda ut som de faktiskt är. Läskigt men vilken superbild den sista är.

    Förstår att du fick några blickar, jag är också van.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.