tisdag 14 augusti 2012

Sensommar

- och ännu en fantastisk dag här i norr... 

Solen värmde gott redan när jag cyklade till jobbet på morgonen. Fåglarna sjöng sina serenader - lika glada som jag över go´värmen. Hörde att Visby vann slutspurten i sommarens solliga över Luleå - med två ynka timmar! Här har trots allt varit en hel del sol denna sommar, som många beklagar sig över.

Har tillbringat den sköna kvällen i trädgården. Gräset behövde klippas och blommorna i rabatterna längs husväggen skrek efter vatten. Och så blev det en seans med kameran - härlig avkoppling. Det nyklippta gräset doftade så gott där jag strosade runt i jakten på motiv. Insekterna hade visst gått och lagt sig tidigt ikväll, men där fanns ju andra skapelser som tål att avbildas.

Aklejan står i full blom just nu.
En speciell blomma som tål vårt tuffa klimat väldigt bra.

Rosenspirean blommar också för fullt.
Visst är den vacker - men den håller på att ta över rabatten helt.
Nästa års projekt får bli att tukta de vildvuxna buskarna....
Älskar att gå barfota - och fötterna brukar ju se ut därefter. Hårda valkar på hälarna och tår med självsprickor...  Jag köpte mig en förpackning Baby Foot för en dryg vecka sedan för att om möjligt fixa eländet. Man skulle få vänta på resultatet några dagar stog det. Efter 5 - 7 dagar skulle det gamla skinnet flaga av. Tålmodigt följde jag instruktionerna. Inte hände det särskilt mycket under veckan som gick. Började misströsta. Lova guld och gröna skogar - jo jo....

Men si på åttonde dagen tog jag mig ett fotbad och då!! Med lite hjälp av en snäll fotfil så har mina fötter återställts - kanske inte till babystadiet, men en bra bit på väg. Visst gjorde inpackningen nytta!

5 kommentarer:

  1. ha ha, jadu de där med händer och fötter behöver extra hjälp.
    Tack för ditt tips.

    margareta

    SvaraRadera
  2. Har också provat Babyfoot, och nja...inte kanske riktigt vad som utlovades, men det vart helt klart bättre!! Sen kanske man inte kunde begära så mycket, mina fötter såg nog betydligt värre ut än dina...självsprickor både här och där, och sen gått barfota, då fastnar det mycket...
    Det var länge sen aklejan blommade här, nu är det bara frökapslarna kvar. Jättefina bilder, rosenspirean är fin men jag förstår...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Fötter som är "nygjorda" är så härligt! Fast efter en sån där BabyFoot kur gäller det att ligga i. Jag tycker det brukar komma av gammalt skinn i flera omgångar, men jag tar långa fotbad då så att det ska få lite skjuts. Och sen mycket härligt fotcreme.....nu ska jag göra det också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Jaså, det finns verkligen nåt som stämmer med reklamen? I regel tycker jag man blir så lurad. Soliga hälsningar från mig.

    SvaraRadera
  5. Visst är många av oss dåliga på att kosta på oss riktig fotvård. (Kan ju själv). Men man borde nog göra det ibland. Jag är oxå ett barfota barn. Men det mår vi bara bra av.Så jag kommer nog fortsätta att ha lite skitiga valkiga fötter i allafall på sommaren.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.