fredag 24 augusti 2012

Skördefest

- och miljödagar.

"Norrbottens största arrangemang för närproducerade, miljövänliga och hälsobefrämjande produkter".

För artonde året i rad arrangeras denna trevliga marknadshelg i Boden. Rekord i antalet deltagande utställare/försäljare: Hela 185 st! Tror det är rekord i antalet besökare också denna första skördefestdag.

Så inspirerande och intressant att strosa runt på området som är vackert beläget vid kyrkan med Norrigården och kyrkstugorna. Här kan man köpa grönsaker, hudkrämer, blommor likväl som gräsklippare, konsthantverk och busskort.

Hungrig behöver man inte vara - här finns spännande mat från all världens hörn.

Gissa vad jag kom hem med! (Scrolla så får du svar om du inte kan räkna ut......)







 

Ost förstås - från Jämtland, Åsbergets getgård!

5 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut!

    I Visby brukar det vara skördefest i början av oktober och då skördar man grönsakerna i Botaniska trädgården och kokar stora tunnor med grönsakssoppa, som man kan få köpa sig en portion av till en billig penning. Riktigt trevligt!

    Kram och trevlig helg, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Å då hittade du våloffen oxå det gjorde jag och att gissa vad du kom hem med var inte svårt när man såg osttältet, det fanns säker nått mer gott i din korg oxå. Ha det gott kram

    SvaraRadera
  3. För en matvän som jag ser det ut att vara en trevlig tillställning ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Ja men det är väl klart!! Att det blev ost...vilken trevlig marknad, sånt där gillar jag, utan en massa krimskrams.
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Det där ser väldigt folkligt och trevligt ut, lagom med folk verkar det också. Nästa helg är det Matfesten här i Skellefteå om jag inte tar helt fel. Jag har inte varit där på flera år men kanske tar jag och K oss in dit för ett par timmar detta år. Det är inte särskilt kul eller lämpligt att gå där i trängseln med hundarna så dom får stanna hemma.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.