fredag 26 december 2014

En annan dag

- eller en annandag. Kul att bolla med orden. Särskrivningar gör ju att de får en helt annan betydelse....

Orken finns inte att göra så mycket mer än leka med ord och bild idag. Har drabbats av en riktigt elak förkylning. Länge sedan jag var däckad på detta sätt. Trots dundermuggar i pluralis - tur vi har egen honung - och t o m en och annan whisky så vill de envisa virusarna inte släppa taget. Gissa om jag stinker!! Äkta hälften är väldigt tolerant kan jag meddela :-)

I förmiddags tog vi oss i alla fall ut på fotosafari per bil. Kunde inte motstå det fantastiska ljuset och färgerna som solen åstadkom - den lilla stund den var uppe. Upp steg den 10:03 och gick ner 13:03. Fyra minuter längre dag sedan vintersolståndet! Fortfarande är dagen bara tre timmar lång. Men nu har det vänt och ljuset kommer med stormsteg - och får mina livsandar att kvickna till. 


Först en titt på fågelmatningsplatserna. Alltid intressant att se vilka besökare där finns.
Här fångade jag fyra olika levande väsen och ett dött. Ser du dem?

Ivriga talltitor
Spanade förgäves efter strömstaren

Rödberget
Spännande spår

Kan minken ha varit här?
Decemberljus

12 kommentarer:

  1. Jag vill ha snööööööööööööööööööööööööööööööö!! Gudarns så det lyser upp med det vita och så litet sol på det!
    Jag höll på att gå bet på döingen, men till slut såg jag den - ha ha ha så fyndigt!
    Ha det väldans härligt där i norr.....liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitet vitt har vi fått här på marken!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med vinterväder vitt och vackert ,god fortsättning ,Nette

    SvaraRadera
  3. Ser tre - levande tror jag. Strömstaren ser vi var gång vi tar vägen med hunden längs Hjoån!
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  4. Ååå, så vackert.....jag drömmer......
    Förkylning, inte kul, hoppas att du redan är bättre så att det inte blir en elak sort!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vilka cvackra bilder1 Men hur jag än tittar hittar jag bara tre varelser, två fåglar och en ekorre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar - det finns fyra, vara tre fåglar.
      Och så döingen då....

      Radera
  6. Hej
    Tack för att du tittat in i min blogg och tack för en lång trevlig stund bland dina fina bilder!
    Vi verkar ha många gemensamma intressen. Fast min korvtillverkning är uppskjuten till nyåret för kompisen som har bästa receptet blev sjuk
    Gott Nytt Fotoår!

    SvaraRadera
  7. Haha, det tog en liten stund innan jag hittade den fjärde levande varelsen men vilken häftig bild det blev..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  8. Hej där, fina vinterlandskap i vackert vinterljus. Bara man orkar ut en liten, liten stund och får fingra på kameran så känner man sig genast friskare.
    Krya på dig.
    Önskar dig ett riktigt, riktigt Gott Nytt År 2015 och ser fram emot dina trevliga inlägg och fina bilder.
    Hälsningar
    Monica

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken trevlig blogg och vilka fina bilder! Tack för att du kommenterade hos mig så jag fick möjlighet att hitta din blogg.

    Hoppas din förkylning har bättrat sig! Önskar dig ett Gott Nytt 2015!
    /Anita

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt fina bilder! Hoppas din förkylning har gått över! /Lena

    SvaraRadera
  11. It took me a while to find the dead one :)
    Fits perfect into it's background :))
    These are all wonderful pictures,
    thank you for sharing!

    【ツ】Knipsa

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.