lördag 1 juni 2019

10-års jubileum

Idag är det exakt 10 år sedan jag började blogga. Första inlägget handlade bland annat om mitt valnötsträd. Det har verkligen blivit en salig bandning av det som berör mig och det som jag tycker är intressant. Barnbarn, mat, trädgård, resor och mycket annat. Och så foto förstås. Har ju faktiskt två bloggar numera förutom denna. En matblogg och så en där jag skriver texter m m. Den senare har jag inte fyllt på på bra länge. Hoppas få inspiration - och tid framöver.

Numera är det mest foto som gäller här. Försöker fånga djur, natur och en hel del annat på bild. Deltar i olika utmaningar. Så inspirerande. Särskilt när man får glada tillrop av likasinnade.

Det blir till att fira jubileet ikväll med en grillad köttbit med goda tillbehör. Solen skiner och värmer rätt gott trots en envis blåst. Börjar få lite sommarkänsla.


Dagsfärsk bild på ugglemor. Hon har stenkoll på oss där vi går till och från skogen där vi håller på att gallra. Tycker tydligen inte att vi utgör något hot, för hon sitter lugnt i holken, där småttingarna håller till ännu. Snart bör de vara flygfärdiga.

2 kommentarer:

  1. Grattis på 10-årsdagen!
    Din bild på ugglemor är fantastisk. Tänk att få en sådan annat än i uppstoppat exemplar.
    Trevlig helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till 10-årsjubileet! Är så glad att jag inte är ensam om att fortfarande tycka det är skoj med bloggen, vi h ar blivit så många färre med åren. Många går över till twitter eller framför allt instagram. Jag har varit där och nosat men det tilltalar mig inte. Jag behöver lite mer...bilder i all ära! Sen kombinerar många insta och blogg och det låter ju vettigt förstås, så gör nog min dotter.
    Ugglemor, vilken underbar kvinna höll jag på att säga, ja hona då, sak samma. Cool som få, och ståtlig! Vilken ynnest att hon funnit sitt revir hos er. Har du sett h enne jaga? Jag skulle förmodligen bli så fascinerad att jag inte fick nåt annat gjort...
    Ha en skön sommarvecka, värmen verkar också vara på G

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.