onsdag 3 april 2013

Spetskantat


Veckans onsdagstema är Spetskantat. Oj så knepigt tyckte jag när jag såg rubriken. Inte har jag något spetskantat hos mig. Ute är det mest bra snö och inomhus - nej, inte ens gardiner...

Men så gjorde sig fotoabstinensen påmind och därmed ökade kreativiteten. Inte läge att gå ut i snöstormen med kameran. Gårdagens väderprognos var tyvärr rätt. Men det finns ju byrålådor. Och så fick jag öva inomhusfoto i naturellt ljus på kuppen. Intressant att se hur skuggorna faller och testa olika vinklar.

20 kommentarer:

  1. Nydelig ble det- ikke noe er som gamle blonder.
    Ha en fin dag :)
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns små gömmor med skatter när abstinens och kreativitet gör sig påmind och man bara måste fota! Vilken läcker bild du fick till! Underbar spets!

    SvaraRadera
  3. ..och resultatet av din kretivitet och tester gav ett väldigt vackert resultat !!

    SvaraRadera
  4. Och väldigt snyggt blev ditt foto också.
    Och snöstorm ....
    hur spetsat kan vädret få bli i april ???

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  5. Här var det läckert spetskantat, riktigt snyggt;-)
    Ha det bra

    SvaraRadera
  6. Det var ju en riktigt fint foto till det här temat!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Så bra det blev mot den mörka bakgrunden! Fotoabstinens är en mäktig faktor :)

    SvaraRadera
  8. Och det blev så bra och vackert också.

    SvaraRadera
  9. En rigtig fin ide og godt billede :-)

    SvaraRadera
  10. Tjusigt värre det där, gillar en massa!

    SvaraRadera
  11. Ja, i byrålådorna kan man göra fynd värdiga att få komma på bild.
    Fint spetsigt foto.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  12. Du fick till det riktigt bra. Vacker spets.

    SvaraRadera
  13. Vilken vacker sjal/duk eller vad det nu är. Jag är inte så bra på det här med foto, men jag blir grymt imponerad över hur du fått fram det skimrande i tyget. Tyg är ju min grej så att det är vackert kan jag bedöma.....:-)

    SvaraRadera
  14. Det var en vacker spetskant och ser ju så fin ut på din bild.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. Flott bilde av ein lekker blondekant :)
    Herleg !
    Takk for koseleg besøk hos meg :)
    Fin aprilveke vidare !
    Anne-Mari

    SvaraRadera
  16. Visst är det kul att testa inomhusfotografering oxså och din bild blev hur läcker som helst :) Ser ut som vi har samma smak vad det gäller den här kreationen. En liknande ligger här hos mig :)

    SvaraRadera
  17. Ja det är så kul att använda det befintliga ljuset... din bild blev väldigt fin!

    SvaraRadera
  18. Du tycks bemästra den konsten suveränt - och snyggt motiv fann du dessutom!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.