söndag 14 april 2013

Utflykt

Har njutit av sol och värme under helgen. äntligen håller sig kvicksilvret över nollan även på nätterna, så det börjar hända saker med den envisa snön. Men det lär ta tid innan det vita täcket är borta.

I lördags tog vi en tur till Saltströmmen och vidare ut till Seivåg för att se om det kanske kan vara dags för en fisketur med båten snart. Visst lockar det.....

 Strömmarna var kraftiga här i Saltströmmen - världens starkaste malström


Lågvatten i Seivåg. Tittar man noga så ser man att det står ett par strandskator
på en av stenarmarna. Får för mig att de är flyttfåglar - och i så fall är de det första vårtecknet jag sett!

12 kommentarer:

  1. Ser ju lite rysligt kallt ut men väldigt, väldigt vackert !!

    SvaraRadera
  2. Wow, så vackert!!! Och visst är det härligt när våren börjar visa sig =) Ha en bra vecka!!

    SvaraRadera
  3. Vackert landskap och bilder!
    Saltströmmen har jag sett en sommar ... fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Ja det lockar massor. Saltströmmen är en av mina favoritplatser på jorden :) tror dock aldrig att jag varit där under vintern!

    SvaraRadera
  5. Så vackert!
    Strandskator har jag sett här nere i hamnen också och igår hörde jag koltrasten. Våren ordnar nog till sig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Så vackert med den vita snön och det blå havet! Kul att du fick med strandskatorna!

    SvaraRadera
  7. Ja i den miljön går det ju inte annat än att njuta och underbart att du skymtar fåglarna och våren.

    SvaraRadera
  8. Vilken ström! Och det där lilla röda huset på udden, där skulle jag vilja bo! Underbara bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Morron ! Fina vattenbilder som lockar till vårens äventyr. Ha det bra !

    SvaraRadera
  10. Jösses vilka vackra bilder och vilken stark ström det är där..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  11. Så fantastiskt kargt och vackert. Bra att du länkade till Wikipedia så lärde jag mig åter nåt nytt :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.