fredag 5 juni 2009

Vårrus nr 6

Så var det gjort - igen. Årets idrottsprestation avklarad! I nordlig snålblåst och kvicksilvret pekande på runt 10 grader (plus) sprang jag alla fem kilometrarna på 32 minuter. Fort gick det inte, men det var heller inte det viktigaste!

För mig är vårruset delvis en morot jag har för att motivera mig att konditionsträna under året. Det blir en hel del spinningpass och styrketräning under framförallt tidiga morgontimmar. Härligt att börja dagen i motionslokalen - tycker jag som förr var fruktansvärt morgontrött....

Vårruset är ju en riktig folkfest också! I år var vi över 5000 kvinnor i alla åldrar som på ett eller annat sätt tog oss runt den fina 5-kilometersbanan i Luleå. Efteråt delade vi i laget på en välfylld picknickpåse. Så gott!!
Läs krönikan i Norrbottenskuriren

Ska komma ihåg att skaffa en picknickfilt till nästa år. Och kanske ta med en termos med varmt vatten till en kopp värmande te.

Väl hemma igen hade min älskade man fixat värmande dryck och värmt bastun. Vilken höjdare som avslut på en trevlig kväll i hälsans tecken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.