söndag 17 maj 2015

Fotomaraton

Idag har vi deltagit i fotoklubbens halvmaraton. Vid start kl 8:00 var vi elva fotografer som fick ett kuvert med fyra teman, ett för varje timme fram till lunch. Mellan 12:00 och 13:00 fick vi lämna in våra bilder, en för varje tema. Helt oredigerade - direkt ur kameran. Kl 13:00 fick vi ett nytt kuvert med fyra nya teman. Inlämning av fyra nya bilder kl 17:00. Sedan tog domarna vid med bedömning av kreativitet, teknik och helhetsintryck. 

Puh....  Kan tala om att jag är rejält slut, framför allt i knoppen. Det tar på hjärnkontoret att vara kreativ en hel dag! 

Blue, red and white

Kärlek

Fart

Tung metall

Skuggan som motiv

Motpoler

Tomrum

Tid
En del av dagens bilder. Intressanta utmaningar allihopa. Svårast var nog "skuggan som motiv". Hur löser man det en mulen dag? Här är vinnarbilderna.

30 kommentarer:

  1. Vilken jätterolig fotoutmaning, det skulle jag gärna var med om någon gång! ha en fin försommarvecka! /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arrangörerna hade gjort det jättebra!
      Försommar - nja - snarare försenat aprilväder. Hu....

      Radera
  2. Lyckat resultat av fotoutmaningen! Jobbigt att vara kreativ en hel dag men vilka bra bilder det blev! Låter jätteroligt att vara ute en hel dag och leta lämpliga motiv!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade väldigt trevligt under dagen.
      Har botat fotoabstinensen för att tag....

      Radera
  3. Alltså den utmaningen hade jag hemskt gärna velat vara med på. Den sätter ju verkligen igång fantasin och "tokningsförmågan". Tycker du lyckades fantastiskt bra, inte minst med skuggbilden.
    Vilken himla rolig grej!!! Vann du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du - det var inget som föll domarna i smaken denna gång.
      Men kul var det att delta!

      Radera
  4. Jag kan tänka mig att det tog en hel del krafter ur den kreativa källan. Du har ju lyckats bra med dina i alla fall och det blir säkert spännande att jämföra med de andra, hur dom har lyckats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halva nöjet är ju att se alla de andras foton!
      Hoppas få se alla på klubbens hemsida.

      Radera
  5. Härlig utmaning! Förstår att det vara utmattande, men jag tycker du löste det fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många sidor på ett järnspett... :-)

      Radera
  6. Vilken otroligt kul grej och jag förstår att du var slut i knoppen efter detta. Jag tycker du löste uppgifterna mycket bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elva deltagare och lika många varianter på varje tema...

      Radera
  7. Rolig utmaning med många bra foton som resultat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen spännande att se de övriga deltagarnas foton.

      Radera
  8. Men åh vad det där lät spännande och en riktigt utmaning. Förstår att ni kände er helt slut efteråt men var stolt över dina fantastiska bilder och tolkningar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland krånglar man till det i onödan...
      Det enkla kan vara det bästa.

      Radera
  9. Vilken kul idé och en riktigt svår utmaning!
    Jag tycker att dina bilder är jättefina.
    Ha en skön fortsättning på veckan!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Oj det där lät himlans kul, förstår att du blev tom i bollen av allt fotande och kutande.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  11. Fotomaraton !! Men gud vad roligt och spännande det låter. Utmanande om något och här gäller det att ha fantasi. Det vore nåt för mig att prova på. Mitt hjärnkontor behöver helt klart något att jobba på som är både utmanande och kul ;-) Tycker du lyckades helt fantasktiskt !!
    Måste även varit väldigt givande att se andras resultat och inte minst att känna gemenskapen med de övriga och jämföra bilder. Roligt att få ta del av vinnarbilderna. Tycker din vit,blå,röda bild var bättre än den som vann men alla ser vi lite olika på bilder och detaljer. Du finner då alltid givande och spännande sysselsättningar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ju alla olika syn på vad som är vackert att se på.
      Sysselsättning är ingen bristvara hos oss :-)

      Radera
  12. Så kreativt tolkat! Vilken rolig utmaning!

    SvaraRadera
  13. Men så roligt det låter med fotomaraton! Påminner mig plötsligt om något 24-timmars maraton som gått här i Stockholm, det kanske fortfarande arrangeras? Förstår att det var dränerande och inspirerande på en och samma gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 24 timmars arrangeras fortfarande, läs mer på www.stockholmfotomaraton.se

      Radera
  14. Kul med fototävling, men npg ganska svårt när man inte får redigera!
    Välkommen till min blogg, så får du se vilken raritet vi hade turen att se häromdagen.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  15. Kul! Och du gjorde det bra! Häftigt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Bra jobbat. Hoppas du tagit igen dig för nästa utmaning.
    Ja, inte lätt att hitta skuggor när inte solen visar sig. Temat " tomrum" löste du extra fint (tycker jag) men vilken tur att hitta detta "tomrum".
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  17. Vilken rolig och stimulerande maraton. Jättehäftigt. Måste varit riktigt kul. Fina lösningar. Kram

    SvaraRadera
  18. Så roligt men förstår att du var trött efteråt. Jag skulle gärna göra en sådan grej, i alla fall en halv dag :) och om man gör det till fots får man ju motion samtidigt, perfekt. Intressant att läsa hur du tänkte med min jämförelse med färg och svartvitt, jag lutar ju också åt det svartvita hållet men ska träna på att redigera mer i färg.. tycker att det är svårt att få till hudtoner och sådant snyggt.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.