söndag 31 maj 2015

Krakow del 3

- Sound & Lightshow...

Förra söndagskväll, när vi mätta och belåtna efter ännu en fantastisk middag vandrade hemåt mot vårt hotell, hamnade vi på ett litet torg. Kvällen var ljum och skön och vi satte oss ner på en bänk - njöt och filosoferade över denna vackra stad.  

När det mörknade började musik ljuda från en högtalare bredvid oss. Ett pampigt musikstycke, helt i stil med omgivningen. Samtidigt blev det fart på torgets fontän, som dittills beskedligt skickat små vattenkaskader en halvmeter upp i luften. 

Nu hände det saker! Fontänen liksom ackompanjerade musiken - följde tonerna och intensiteten. Ändrade färg och form. Vilket fantastiskt skådespel vi fick uppleva!








11 kommentarer:

  1. WOW! Har ju hört såååå mycket om Krakow, men tack vare dina inlägg börjar jag älska staden och sätta upp den på min "to do list" - helt klart!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder och vilken upplevelse! Blir mer och mer lockad att resa dit!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Vilken grej! Något som fler städer borde ta efter, tror att fler skulle söka sig till de fina platserna i våra städer om de bjöds på en sådan upplevelse.

    SvaraRadera
  4. Så himla häftigt! Kul att få vara med om och roligt att se dina bilder :)

    SvaraRadera
  5. Vakre bilder frå Krakow.
    Har høyrt mykje om byen og kunne tenkt meg ein
    tur dit eingong.

    Fin juni !

    SvaraRadera
  6. Här hemma fick vi ju också njuta av vattenspel, fast utan färg och musik ... Vilken upplevelse du var med om, Krakow tycks vara en stad värd att besöka!

    SvaraRadera
  7. Måste varit en fantastisk upplevelse som du dessutom lyckats ypperligt med att föreviga med din kamera. Giller hela skådespelet men bild två bäst för kontrasten med konturerna av människorna och den härligt blå färgen :-)

    SvaraRadera
  8. Härligt och nu måste jag nog ta en sväng dit för jag blir så sugen när jag ser dina bilder därifrån.

    SvaraRadera
  9. Så vackert! Jag instämmer med övriga här, att nu har Krakow faktiskt börjat bli intressant för mig också att besöka, jag som varit så motvalls tidigare... ;)

    SvaraRadera
  10. Minns när jag var liten och fick fara med mamma och mormor till Stockholm för att titta på en vattenorgel, som det kallades då. Det var nog 60 år sedan...Göta Petter, det måste vara omöjligt...och jag minns att det var väldigt pampigt och imponerande.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  11. Åh, det ser ju helt fantastiskt ut, måste ha varit ännu bättre att se det "på riktigt". Fina bilder.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.