söndag 13 mars 2011

Äntligen!

Sedan 2005 har jag hållit på en hemlighet för min äkta hälft! Jag köpte in mig på en del av ett fat Mackmyra. Hade tänkt det skulle bli födelsedagspresent 2008, men si det var inte färdiglagrat då. Först förra hösten - 2010 - buteljerades godsakerna och hämtades sedan från ett lager i Danmark.

Julklapp eller födelsedagspresent? Det blev det senare. Nio hårda paket utdelades högtidligen i fredags till en förstummad man.

Jag är rätt överraskad själv att jag lyckats hålla inköpet hemligt i så många år.....


Provsmakning blev det förstås efter konstens alla regler. Både utan vatten och med. Mycket smakrik dryck. En liten skvätt räckte för att hålla smaklökarna varma hela kvällen.

4 kommentarer:

  1. COOOLT...
    Vi var ju också på en sådan wiskeyprovning och blev erbjuden en egen tunna...men lite många kronor.
    Men du var mig en rackare att kunna hålla det hemligt så länge.
    Förstår att din man vart överraskad.
    Rantafar sitter här i soffan och bara suckar....och gratulerar.
    Han har ju ett antal MacMyra flaskor...oöppnade som han vårdar ömt ????

    Och idag kom den allra första wiskeykrokusen upp !!!!

    Tjohooo...

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig present, förstår han blev förstummad och glad.
    Måste ha varit svårt att hålla tyst om detta i alla år...

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  3. Vilken finurlig present!! Säg den man som inte uppskattar det??!! Sonen bjöd oss faktiskt på Mackmyra en gång, dock inte numrerad skulle jag tro, men det smakade riktigt gott. Man blir lite stolt när även lilla Sverige kan lyckas med whiskey.
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där kallar jag kärlek!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.