måndag 7 mars 2011

Curling

Idag har jag testat en ny sport - curling. Riktigt skoj - och riktigt svårt...! Halkigt och vingligt. Först fick vi öva på att balansera på isen med en glidsko och en sko med rågummisula. Inte så lätt minsann. Bambi hade ju också bekymmer! Så fick vi testa att skjuta ifrån med den rågummiklädda foten och glida fram som dansarna i Svansjön i knäböjande ställning. Vurpor och ojande och ajande, men inget blodvite uppstod.
Till slut fick vi ändå så pass kontroll över ben och fötter så att vi fick spela ett par serier. Inte var det så tjusigt spel som proffsen åstadkommer, men roligt var det!!!!

Undrar var träningsvärken sätter in i morgon...

5 kommentarer:

  1. Jag har alltid undrat hur dom kan röra sig så obehindrat på den där isen, men jag förstår att det ligger mycket övning bakom. Kan tänka mig att det är ett roligt spel, bara man får in balansen och den rätta känslan.

    SvaraRadera
  2. Ja de där ser nog lättare ut än det är. Men du klarade det. Alltid kul att testa nya grejer.

    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Curling verkar vara en trevlig sport men förmodligen betydligt svårare än det ser ut.

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj det låter kul,men hur kommer dina ljumskar att kännas?
    Gissar att det blir värst där.

    SvaraRadera
  5. Tänk, jag vet faktiskt ingen i bekantskapskretsen som utöver curling, men det verkar riktigt roligt när man läst ditt inlägg. Däremot har jag aldrig satt mej in i reglerna, så det är väl det första jag borde göra om jag skulle prova...ska bli spännande och se ifall du blir biten av det!!
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.