söndag 10 november 2013

Helgbilder

En regnig och blåsig helg är till ända. Rätt skönt egentligen - tid att bara vara. Sitta inne och kura kan man göra utan dåligt samvete. Eller åka på loppis. Och så bara måste vi ju testa nya bron - och se om den nyinköpta transpondern fungerade. Det gjorde den!

En kort stunds sol innan ovädret kom -
det ständigt skiftande ljuset som jag älskar....

 Här fanns mycket smått och gott

Dessa  fick följa med hem

Ljuset i tunneln - och skymten av den nya bron som invigdes igår.

Den nya bron som går från Tverlandet över till andra sidan fjorden.
Skönt slippa snirkla runt fjorden - men också kostsamt för den som åker ofta.
I Norge betalar man "bompeng" för broar och tunnlar.
Och så för färjorna förstås. Det finns gott om alla tre varianterna.....

Helgbilden hos Marit
- med tema ljus - och tävling

17 kommentarer:

  1. Lagom äventyrlig brofärd :) Dramatiskt ljus i första bilden!

    SvaraRadera
  2. som vanligt "fantastiskt -
    mw

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart ljus i första bilden, helt magiskt! Det var mycket ni hann se, både bro och tunnel! Glasen från loppisen är riktigt användbara, jag serverar gärna en förrätt i dem!
    Ha en skön måndag!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig utflykt, helt i min smak! Fina foton blev det också :)

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att bron klarade av er första färd över den. Håller med om att den första bilden är helt otroligt vacker. Kul med loppis och fina glas du köpte.
    Måndagsskramen

    SvaraRadera
  6. Det ser kallt ut hos dig! Vilken vacker bro ni har fått!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga helgbilder du bjuder på!
    Den med tunneln och bron är alldeles speciellt tycker jag.
    Fina glas du köpte - är det martiniglas?
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Jag känner mig tjatig, men jag älskar dina norska foton! Tänk så mycket broarna betyder i ett land av fjordar. Vännen som har släktgård vid Sognefjord berättar om när han var liten och fick ta båten till affären, ja även om tiden innan väg fanns till gården. Norrmän är ett särskilt släkte.

    SvaraRadera
  9. Alltså den första bilden är absolut magisk! Tror inte att jag någonsin sett ett sådant ljus. Otroligt vackert!
    Å att gå på loppisrunda är riktigt kul. Det gör vi alltid under sommaren - besöka utomhusloppisar alltså.
    Suveräna helgbilder. Tror du ligger ganska bra till för några nätter här i Gamla Stan:-)

    SvaraRadera
  10. Åh så vacker natur ni har där. Loppisen är jag gärna utan men åker desto hellre på den maffiga bron och ut i ert fina landskap :)

    SvaraRadera
  11. Fina bilder, man ser hur ovädret är på ingång där.
    Loppis är jättekul, alldeles för länge sedan jag var på loppis nu.

    SvaraRadera
  12. Vet inte riktigt vilken bild jag ska fokusera på. Intressanta bilder allihop!
    Ljuset på den första är olycksbådande men otroligt fint!
    Så mycket porslin och glas på loppisen! Där fanns det verkligen att välja på.
    Och bron, vilket snyggt jobb. Tänk, alla stenar ihopfogade. Tänkte, inte ser man sånt i Sverige.
    Men det är väl för att det ska hålla under alla oväder och vågor och vind.

    SvaraRadera
  13. Otroligt vacker bild som inledning på detta inlägg.
    /Kiki

    SvaraRadera
  14. Väldigt vackert ljus i första bilden! Jag hàller med om det kan vara mysigt med lite ruskväder, att fà krypa ihop i soffvärmen utan dàligt samvete!

    SvaraRadera
  15. Aha.. har det kommit upp en bro där? Så smart, där tjänar man ganska mycket tid!

    SvaraRadera
  16. ÅH, första bilden tar andan ur mig, så otroligt vackert ljus.
    Allt gott
    M

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.