lördag 30 november 2013

Utsikt

Söndagens fototriss har temat utsikt. Eftersom det snöat för fullt här hos mig ett bra tag nu och grådiset ligger tätt så är det inte tal om något nytaget foto på vackra utsikter tyvärr. Vi är ju rätt bortskämda med sådant annars. Men men - vädrets makter rår man inte på.

Gräver lite i fotoarkivet och hamnar på april 2012. En fantastisk resa vi gjorde till det vackra landet Portugal. Startade i Lissabon med några härliga dygn. Fortsatte med tåg till Porto - Portvinets huvudstad. Avslutade med en biltur längs den vindlande Duorofloden. 

En resa jag gärna skulle göra om. Utsikterna för att den önskan ska gå i uppfyllelse bedömer jag som ganska stora.....
 
Lissabon sett uppifrån höjderna

Porto och floden Duoro - en gång pulsådern för vinindustrin

Vinodlingar längs floden Duoro

33 kommentarer:

  1. Alla tre bilderna visar tjusiga utsikter. Ha en trevlig första advent.

    SvaraRadera
  2. Fina vyer som jag inte sett tidigare! Bra PR ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara reseminnen förevigade i dessa vackra vyer.

    SvaraRadera
  4. Bilder som triggar reslusten :) I mars åker jag till Lissabon :)

    SvaraRadera
  5. Hej och tack för kommentaren! Intressant triss med stor variation. Fotot i mitten tilltalar mig mycket, på något sätt dras man till vatten!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder som passar perfekt på temat!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen fina bilder till temat, härlig triss!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder. Den första var riktigt läcker. :D

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder! Passar som hand i handske för vi går och drömmer om en vinresa till Portugal!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Åh, vilka härliga utsiktsbilder från Portugal! Nu längtar vi till sommaren.

    SvaraRadera
  11. Jag satt en lång stund och tittade på den översta bilden! Den är oerhört läcker! Jag måste nog titta på den en sväng till!
    En härlig triss med fina bilder!

    SvaraRadera
  12. Fina vyer, faller speciellt för den sista.

    SvaraRadera
  13. Snygga bilder alla tre! Dit har jag aldrig varit, men skulle kunna tänka mej en resa dit nån gång. Ser intressant o vackert ut på dina bilder.

    SvaraRadera
  14. Wow vilka häftiga bilder! :)

    SvaraRadera
  15. Ja här skiner solen och blåser. Snöstorm låter mindre kul, men lite snö tar jag gärna! Tack för objektivtipset! Blir till och börja spara lite nu

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder !! Förstår att du vill återvända. Första bilden är otroligt vacker.

    SvaraRadera
  17. Härlig resa du bjuder på, favoritbild blir vinodlingarna
    men det finns väl inte många hundrastställen där;-)
    Ha en skön första advent

    SvaraRadera
  18. Härliga utsikter, vi älskar att resa!

    SvaraRadera
  19. Så vackra bilder med fin utsikt :-)

    SvaraRadera
  20. Fina utsikter! Bilden på bron gillade jag bäst! :)

    SvaraRadera
  21. Portugal skulle jag oxå vilja besöka, och ännu mer när jag sett dina bilder!

    SvaraRadera
  22. snygga bilder, gillar speciellt den sist!

    SvaraRadera
  23. VAckert!!! Måste bli ett ställe på min lista över städer att besöka :D

    SvaraRadera
  24. Ahhh...mäktiga bilder!! Och den första...tur att man inte var trädgårdsmästare där!! "Kommer jag inte hem till kvällsmaten älskling så är jag någonstans på gräsmattan och irrar..." Jo jag förstår att den resan gärna får en fortsättning...kanske till våren redan??
    Kram kram

    SvaraRadera
  25. Såå vackert, Lissabon har jag aldrig besökt men i Porto tror jag mig ha varit en dag 1977 då vi solade i Algarve en vecka. Mycket fina bilder.

    SvaraRadera
  26. men jisses du!!! Det här är en av mina resor jag tänker mig i framtiden....så märkligt?! Det ser ju lovande ut!

    SvaraRadera
  27. Så vackra vyer över Lissabon och Porto. Länge sen jag var där. Vackert land och goda viner :)

    SvaraRadera
  28. Så vackra bilder, den i mitten blev min absoluta favorit. Det hade varit skönt att vara där nu. Här har det blåst som attan och varit riktigt "tjuvkallt" i Stockholm alltså.

    SvaraRadera
  29. Suveränt vackra bilder du fångat! Gillar alla tre vyerna :)

    SvaraRadera
  30. å där blev jag väldigt ressugen ... tack!

    SvaraRadera
  31. Det var riktigt snygga utsiktsbilder du visar i din triss.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.