måndag 11 november 2013

November

En grå och trist månad. Mörkret sänker sig över nejden, liksom snön och kylan. Mina mungipor hänger längre och längre ner där jag går i blötsnön...

Men så får jag syn på en skock med fåglar. Mås, duvor, kråkor... Mitt ibland dem en dam i en härlig, färgglad klädsel. Hon matar fåglarna, som flockas alldeles nära henne. Man blir glad av att bara se henne där i högen. Och så ser jag hennes ansikte - med ett strålande leende!

Tur det finns sådana människor. Får mig att tänka på en text jag läste på Facebook för ett tag sedan:

 Möter du en människa som saknar ett leende - ge henne ett av dina!





21 kommentarer:

  1. Så underbart glad hon ser ut och så vackert hon är klädd!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så fine bilder med snø og damen som mater duer, bildene har en liten historie.

    God mandag fra Marit.

    SvaraRadera
  3. Nydelege bilder og fin tekst.
    Flott observert !

    Fin dag frå Anne-Mari

    SvaraRadera
  4. En rigtig fin dame og det lyser op med lidt sne :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt med människor som lyser upp vardagen!

    SvaraRadera
  6. Vilken glädjefylld stund du ger oss, både via bild och text!

    SvaraRadera
  7. Du har inte bara underbara foto att njuta av, utan också fantastisk text. Jag håller med Freja, jag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Yes, this is great. Such a wonderful lady and all the beautiful birds. Your pictures make me happy, too!

    SvaraRadera
  9. Oj har ni snö hos dig. så bra att det finns folk som värnar om de små och stora fåglarna när snön kommer.
    Ha en fin dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig bild! Den damen blir jag bara glad av! Brukar faktiskt testa det där med leenden ibland, när man möter okända människor på väg till bussen/tåget. Ge dem ett leende och i 90% av fallen får jag ett smajl tillbaka. Test själv så får du se!

    PS. Behåll den vita varan för dig själv ett tag till är du snäll;-) DS.

    SvaraRadera
  11. Så godt at det fortsatt finst slike som henne i vår kalde verden!

    Takk at du deler :-)

    SvaraRadera
  12. Du har så rätt, vi ska försöka sprida glädje och det kan vara så lite som ett leende.
    Som vanligt har du så "talande" bilder. De gör oss alla glada..
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  13. Åååå, vilken härlig kvinna! Hon påminner om min svärmor som tyvärr gick bort för ett par år sedan. Hon blev 93 år och var full av energi, hade färgstarka kläder och njöt av livet och varenda fågel och blomma! Och skrattade gärna! Men du, det är inte så dumt med november, nu är det snart bara en månad kvar och sen vänder det igen.....! Säger jag som älskar hösten och vintern!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. underbart fångad
    mw

    SvaraRadera
  15. Jepp! Vi behöver färg! När höst- och vinterkläderna kommer ser man grått, svart, mörkbrunt och kanske lite spygult (en sån som nästan alla ser sjösjuka ut i) när det borde vara tvärtom! Mera färg tack!

    SvaraRadera
  16. Koselige bilder ! Ser virkelig ut til at damen koser seg.
    Det gjør nok fuglene også!
    Ønsker deg fine dager med mange smil i!
    -Margit-

    SvaraRadera
  17. Jag håller med, damen är väldigt fin. Så tjusigt klädd när man matar fåglarna.

    SvaraRadera
  18. Fint å fange den situasjonen. Herlig dame og motiv.

    SvaraRadera
  19. Åh vad härligt!! Man får aldrig glömma sin inneboende flicka, brukar jag säga, och den här damen har inte gjort det, kan jag se på dina fina bilder.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  20. Herlige bilder med god varme i det kalde :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.