tisdag 3 december 2013

Lucka 3

Tadammmm......

Här döljer sig trevligheter i form av några fröpåsar. Redo att brukas för att åstadkomma nästa sommars blomprakt i rabatterna. Alla tre väl beprövade och pålitliga i det klimat jag bor i. Kan vara rätt kärvt vintertid, men sommaren desto härligare. Ljust dygnet runt och oftast mängder med soltimmar. Perfekt förhållanden för dessa vackra skapelser. Om man bara sår dem i förväg.

Ett tips: Trädgård Norr - för dig som odlar i tufft klimat - massor av intressant läsning för den trädgårdsintresserade. Gjord för oss som bor i de kärvare växtzoonerna. Jag prenumererar på tidningen sedan ett par nummer tillbaka. Mycket läsvärd!!


Adventskalender hos Anneli - A´la Foto

9 kommentarer:

  1. När jag ser din bild börjar jag längta efter vår och trädgårdsarbete. Det är alltid roligast på våren.

    SvaraRadera
  2. Sommar - ljuvliga tanke!
    Det låter kul att planera och jag gjorde så förr.
    Nu är det torget och halvfabrikat som gäller.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Ja, nu fick jag trädgårdspåtarkänsla! Förstår att du inte har någon julkänsla för det är inte sådär jättevinterlikt ute! Men jag tänker att det kommer! Lite mer för varje dag...förhoppningsvis! Men snart är våren här och då är det dags att använda dina fröpåsar! Och då ser jag framemot dina bilder på de vackra blommorna som du odlat! :O))

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Så känner jag det också - man längtar till våren och att få börja så.

    SvaraRadera
  5. Finfina sorter du valt. Astrar det hade vi mycket av i mitt barndomshem. Far älskade astrar för de blommade länge in på hösten och var tacksamma i vas inne.

    SvaraRadera
  6. Åh men jaaaa jag älskar fröpåsar så pass..vilken härlig blandning i lucka 3.

    SvaraRadera
  7. Men idag måste jag nog ha pannlampa ute!

    mw

    SvaraRadera
  8. MUMS så gott med vetebröd, måste också baka några!
    Kramis Karin

    SvaraRadera
  9. Jag igen!
    Såg länkarna till webbkamera Boden/Bodö! KUL grej!
    Kramis Karin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.