tisdag 16 september 2014

Färsking

En ny blogg har just sett dagens ljus.

Jag har äntligen bestämt mig för att lägga alla mina recept på en egen blogg. Mycket lättare att hålla ordning och lättare att hitta när man söker något speciellt. Inspirerad av dagens middagsrätt tog jag äntligen tag i saken.

Tadammm - en trudelutt för "I Beppans grytor



Dagens middag blev en gryta på egenhändigt fiskad storsej. Mycket mildare i smaken än småsejen. Efter en koll i kylen snodde jag ihop en gryta som blev riktigt god. Receptet finns i nya bloggen.

Så småningom ska jag lägga över alla mina recept som finns här på min allehandablogg. Men det lär dröja - det är rätt mycke´ nu......

5 kommentarer:

  1. Grattis! Du hör väl fanfaren från Täby;-) Gillar dessutom namnet på bloggen - riktigt roligt!

    PS. Finns det två sorters sej?????? Undrar vilken "ras" som ligger i ICAs fiskdisk;-) DS.

    SvaraRadera
  2. Grattis till den nya bloggen! Jag har ju mina recept under en särskild flik (Bak&Mat) i den vanliga bloggen, men det är klart att det blir lättare för andra att hitta om man har en särskild blogg bara för recept, Tål att tänka på?!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Så kul med en renodlad receptblogg. Lätt att klicka in där när fantasin tryter. Kram

    SvaraRadera
  4. Kul med en matblogg...har ju också en som det var länge sen jag uppdaterade,
    sommaren är ju inte precis bloggandets tid för mig...
    men nu har vi landat här hemma och bobilen gjort sin sista resa för iår.

    Ska kolla in din grytblogg...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Spännande!! Då vet jag vart jag ska leta när fantasin tryter när det gäller middagar.
    Kram kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.