söndag 14 september 2014

Ljuvlig hösthelg

- eller snarare borde man väl kalla det för sensommar.... 

Sol, go´värme och knallblå himmel. Ingen frost ännu - fast det var på vippen natten mot lördag. Än blommar det i rabatterna och de flitiga bina jobbar på för att skaffa sig vinterhull. Plockar fortfarande sallad i trädgårdslandet till våra middagar och de röda vinbären är oemotståndligt goda. Vilken höst!!

Har haft förmånen att umgås en hel del med alla tre barnbarnen. Plockat svamp, hejat på fotbollsmatcher. Gjort min plikt - utnyttjat min rättighet - och röstat. Fryst in älgkött. 

Tur att jag inte har något jobb just nu som inkräktar på min fritid.....

Skoj med kompis i skogen - vi hittade Karl-Johan en masse!
Påhälsning av bi - har ingen aning om det var vårt eget....
Ole dole doff -.Alla (nästan) har de något som stämmer överens med mina ideer....
Taktiksnack i pausen

17 kommentarer:

  1. En maxad helg - men det är älgköttsmeningen som poppar upp och får mig att känna liiite avundsfriskhet (sjuka är så missunnsamt, och det är inte det jag känner ;)) ... Älgkött är gott! :)

    SvaraRadera
  2. Sensommar är en njutning, som man MÅSTE ta vara på! Vi sitter ute och äter lunch varje dag om temp går mot de 20. Och det har det gjort här under lång period.
    I mitt pyttelilla trädgårdsland frodas ruccolasallad, odla det om du inte har gjort det tidigare, samt en nysådd rad med plocksallad.
    Vad blev det av alla Karl-Johan?
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt fullspäckad helg, älgkött vankas även här eftersom maken jagade igår.

    SvaraRadera
  4. Visst är det en härlig sensommar,
    vi har varit ute i skogen om vartannat i helgen, det är ju bara så underbart.
    Och så har vi liksom du fått ta del av våra små lyckopiller (barnbarn),
    tankat kärlek så att vi klarar oss ett tag...
    ja och lite förkylning fick vi lixsom på handeln.....hahahaha
    snorungar !!!!

    Ha det fortsatt gott i det fina höstvädret.

    Nu till valvakan.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. Härlig start på hösten. Färgerna börjar komma så smått! Härlig svampkasse ni plockat!! Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Låter som att du hunnit med en hel del, fina bilder har du tagit också av din helg :)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig hösthelg;-) mycket godis i Rudbeckian för det lilla biet.
    Plockar bara kantareller vill ju inte att det ska bli fel .-)
    Synd att det inte finns ett sjukvårdsparti här, har jobbat hela året
    med att få dom att undersöka mors tarmar (koloskopi) nu är det
    efter 4 blodtransfusioner äntligen gjort och ett sår i tarmen bränt.
    Tycker inte det verkar vara någon ekonomi i det snarare åldersdiskriminering.
    Ja större vattenläcka än vi trodde:-( toastol
    Ha en skön måndag

    SvaraRadera
  8. En härlig hösthelg hos dig också... och vilken härlig skörd med alla fina kallar!

    SvaraRadera
  9. Håller helt med dig. Inte har man tid för nåt jobb när det finns så mycket annat kul att göra. Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder med en varm skön känsla!

    SvaraRadera
  11. Här fastnar jag på två saker - Carl-Johan, som är den godaste svampen jag vet, t o m godare än kantarell. Åsså fotbollsbilden såklart. Älskar knattefotboll.

    Å visst - den här hösten är helt underbar. Hoppas den fortsätter till mars 2015, typ. För mig får man gärna hoppa över vintern;-)

    SvaraRadera
  12. Låter som du haft fullt upp :) Fina bilder!

    SvaraRadera
  13. Det låter härligt och vackert är det och Karl Johan, är dom inte goda! Så ni har vinbär nu, det är klart, norröver så.....
    Vilket fint barnbarn!
    Och ja, ole dole doff, alla kan ju inte ha fel i allt!
    Och idag börjar ett arbete som inte verkar roligt för regeringsbildaren, huvva.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig helg oh vilka fina bilder du visar! Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  15. Jag luras till att tro att det fortfarande är sommar för det är så varmt här, men jag får nog ta och skörda andra omgången rabarber nu innan den fryser...

    SvaraRadera
  16. Härlig tur i skogen, ett svampår i år sägs det säger jag som inte har varit ute och plockat ;)

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder och det låter som en helg full av trevligheter!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.