lördag 24 oktober 2015

Frostigt

Tidig lördagmorgon. I kalendern står det 24 oktober. Ingen snö ännu vilket jag är glad över. Det där med vinter, mörker och kyla är ju inget jag gör vågen för precis.
Frostig morgon. Går en runda i trädgården och betraktar växtligheten. Det frasar under skorna i det frusna gräset. Ännu inte de där riktigt sprakande färgerna. Väntar på att Aronian ska glöda. Än finns det hopp för bladen sitter kvar både på den och på vår Häggmispelhäck.

Aronia

Fortfarande njutbar.....

Konvaljens avsked

Fototriss
Dagens tema "så här ser det ut där jag är".

18 kommentarer:

  1. Du är helt klart en bit längre norrut än jag, vi vaknade till 15 grader idag! Otroligt vacker triss, just frostiga blommor och bär är en personlig favorit.

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder i din triss, jättefint med frost. :)

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder med frostnupna växter! Den tredje bilden med liljekonvaljer var alldeles extra vacker. De torra, bruna bladen med ådringar och de röda bären - så fint! Här har vi också haft frost, men nu har vi tydligen kommit in i en litet varmare period igen.

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder!!!!! Underbart!

    SvaraRadera
  5. Vackert frostbeklädd triss!
    AX

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen en fin triss där du fångat hösten med alla dess färger.

    SvaraRadera
  7. Håller helt med dig - gillar inte vintern, mörkret och kylan heller. Men jag åste säga att det faktiskt lyser om dina bilder till trissen. Vackert fångat och man glömmer ju nästan frosten;-)

    SvaraRadera
  8. Snart blir det vanligt med frost även hos oss...

    SvaraRadera
  9. Mycket fint trissat. Det känns i bilderna att hösten är här.

    SvaraRadera
  10. Vacker triss som speglar en frostig morgon.

    SvaraRadera
  11. Vackra bilder på frostade blad och bär! Den första blir min favorit för jag gillar färgen! :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  12. Hösten är vacker. Precis som din triss.

    SvaraRadera
  13. Kommer just hem från 40 graders värme så du bjuder på fin svalka! Så vackert med frosten.

    SvaraRadera
  14. Oj, så fint du fångat det vackra hos hösten! På alla bilderna.
    Berit E

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.