onsdag 14 oktober 2015

Malta del 2

Vi njöt verkligen av vistelsen på Maltas öar. Både av värmen och omgivningarna.
Det är också något visst med att bo vid havet. Rogivande - och samtidigt spännande. Ger en känsla av rymd och frihet. Alltid något som händer. Aldrig helt tyst. Dagarna har sin charm liksom de mörka kvällarna.



Skymning

Solens sista strålar målar himlen.
Restaurangerna fylls med middagsgäster.
Den Italieninspirerande maten var över lag fantastiskt god.

Uppträdande på Världsturismdagen

BBQ buffé på takrestaurangen på vårt hotell.
Njöt bl a av skaldjur i alla möjliga former.

Menyn var mycket imponerande

- och kocken var nöjd. Med all rätt!

Mörkret bäddade in den lilla fiskebyn för natten.
Runt viken satt folk överallt och njöt av den varma kvällen.
Det var inte någon större skillnad mellan natt och dag i temperatur.

I like
- Både resmålet, maten och de lokala goda vinerna.

11 kommentarer:

  1. Låter som en drömtillvaro där allt faller på plats! Avkoppling, vacker miljö och god mat, allt som kan ladda batterierna inför vår vinter!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Men ÅH så härligt det låter och ser ut! Och jag inser att jag inte ätit något än, så nu kurrar min mage!
    Sista bilden är så fin!

    SvaraRadera
  3. Oh, men nej sååå fint! Och mysigt! Och gott! Vilken idyll, det var verkligen roligt att se. Man får så många bra tips här i bloggvärlden och det här var värdefullt, jag lägger inläggen till handlingarna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Å äntligen del två. Fina bilder på båda ställena. En fråga bara har du tid med detta nu i dessa tider med både det ena o de andra. Slutat jobbat! Kram Laila

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från er semester! Att Malta är vackert visste jag ju redan från vår vän Anita :)

    SvaraRadera
  6. Det ser mycket trevligt och gott ut på bilderna. Kram Bosse

    SvaraRadera
  7. Inte undra på att du mådde som en prins!

    SvaraRadera
  8. Dregel dregel. Både vad gäller maten på din tallrik och bilderna du tog. Å den sista bilden är helt underbar. Man känner nästan värmen och stämningen där. Suveränt!

    SvaraRadera
  9. Nu har du fått mig sugen på att besöka ön. Väldigt vackert må jag säga och är maten också toppen så är det definitivt ett ställe för mig.

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder och maten skulle jag inte tacka nej till.
    Ha en skön helg

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.