söndag 11 oktober 2015

Malta

För några dagar sedan kom vi hem från en härlig tripp till Malta. Lapade sol och ljuvlig värme - bristvara denna sommar hos oss. Startade med fem nätter i den lilla fiskebyn Marsalforn på Gozo, ön som ligger nordväst om Malta.
Det blev många härliga promenader i omgivningarna på de fantastiska gångvägarna längs havet och runt byn. Perfekt med strategiskt utplacerade soffor. Och så blev det förstås sköna stunder med spännande böcker i solen på takterassen till vårt hotell. Poolen var nog svalare än havet - och jag får tillstå att jag är en riktig badkruka...



Marsalforn

Vårt hotell - Calypso - till vänster om den lilla stranden. Pool på taket.

Bad och dykning - populära sysselsättningar

Fikonkaktus gör man bl a likör av

Egen plats i solen

Utsikt från vår balkong

Fina promenadstråk runt hela bukten

Badklippor

Havet är ännu varmt sista veckan i september

Gozo´s egna Baywatchers

Överallt finns stegar ner i havet för den badsugna
Fiskar man inte själv går det bra att handla av fiskbilen

Näten redo att läggas ut
 
Undrar om de fick upp någon middagsmat...

Helgbilden 

16 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut. Förstår att ni har njutit där! Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder och vilken härlig plats det ser ut att vara. Lite soltilskott behöver vi nog alla som spenderat sommaren i Sverige denna sommar.

    SvaraRadera
  3. En härlig bildserie som väcker reslusten till liv! Har aldrig varit på Malta så jag gillar att se bilder därifrån!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Så härligt det ser ut! Och så skönt med den värmen! Och så härligt det ser ut för paret på den ensamma platsen, lugnt och stilla och det måste vara väldigt varmt eftersom hon är så brun.

    SvaraRadera
  5. Oh, så härligt! Och så vackert det verkar vara. Och varmt och skönt. Min mamma hade en kusin som hade ett hotell, jag tror det var i Valletta och han pratade sig alltid så varm för ön! Men iväg har jag inte kommit, nu blev jag lite sugen, för den byn ni var till verkar vara lagom stor! Bra med badstegar ner också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin bildserie från er vistelse på Gozo !!! Lockar mig att kanske övertala maken och ta en weekend där innan det blir vinter. Ännu håller sig sommarvärmen kvar även om badsäsongen för min del är över.
    Ha en skön vecka !!

    SvaraRadera
  7. Åh tack för alla vackra bilder från Malta. En ö som jag är bekant med via bloggen Anita Malta. Klart att jag blir sugen på en tur dit till den ön. Bada i september låter verkligen gott.

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig semester ni hade, fint där på Malta.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  9. Gissa om jag njuter av dina bilder från Gozo! Har varit där för många år sedan och måste säga att det har hänt massvis där sedan dess. Men den där lilla restaurangen i bild nummer två fanns faktiskt redan då.

    Vilken fantastisk utsikt från balkongen och härliga bilder från den lilla ön.

    SvaraRadera
  10. Fina bilder från Gozo, inte kan man tro att sommaren är över när man ser alla som badar.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder du visar! Vilken skillnad. Åkte från Luleå idag och is hade börjat lägga sig på de flesta småvikar vi körde förbi.

    SvaraRadera
  12. Vilka härliga bilder! Soligt och fint... ser helt underbart ut.

    SvaraRadera
  13. Det ser verkligen härligt ut. Jag har aldrig varit på Malta men kanske blir det av någon gång.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  14. Så mycket att se och uppleva. Förstår att du mådde gott i där i värmen

    SvaraRadera
  15. SÅ härligt det ser ut, och så sugen man blir!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
  16. Ännu mer härliga bilder! Nu längtar jag till värmen och Medelhavet igen :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.