fredag 6 maj 2011

Bemötande

- är viktigt när man är ute på shoppingtur. Ett vänligt hej. Ett erbjudande om hjälp vid behov... Detta gör att man gärna kommer tillbaka till just den butiken även om priserna inte är lägst eller att de kanske inte har det största utbudet.

Läste här att stora varuhuskedjor och skoaffärer ligger längst ner på rankinglistan tillsammans med bensinmackarna. Bäst på bemötande är optiker - Specsavers - , vitvaruhandlare och färghandlare.


Undantaget bland skobutikerna, där man ofta är beroende av hjälp från expedit, är Euro sko - vilket jag kan skriva under på. Vår Euroskobutik i Boden är en fröjd att besöka och handla i. Så trevlig personal - serviceinriktade ut i fingerspetsarna utan att det blir kletigt. Intressant att hela kedjan får gott betyg. Undrar vad det beror på?

Jag tillhör den skara kunder som inte återkommer till en butik där jag inte blir sedd eller blir behandlad som något katten släpat in.

Så det så.


2 kommentarer:

  1. Håller med fullt ut!! Jag betalar hellre några kronor mer och får den service jag vill ha och behöver. Värst tycker jag alla dessa stora affärer som MediaMarkt,Bauhaus m.m. är, frågar man något så kan de inte något om produkten utan ber att man själv ska läsa på kartongen, sånt gör mej skogstokig!! Läskunnig är jag, men jag kanske vill ha lite extra information.
    Ha´det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Butikspersonalens servis betyder mycket mer än vad många affärsinnehavare har fått klart för sig. Jag går heller aldrig tillbaka till en affär där jag behandlats nonchalant eller otrevligt.

    SvaraRadera