tisdag 4 maj 2010

Nostalgi

Min man påstår att jag är en ekorre. Det ligger väl lite sanning i det, uppfostrad som jag är att inte slänga saker som man kan få användning för senare.

Vi har låtit renovera vår tvättstuga/mitt sy- och scrapbookingrum och jag är nu mitt uppe i jobbet att plocka tillbaka saker och ting på sin plats igen. Jag har satt mig för att kolla igenom allt innan det hamnar på hyllorna igen och rensa bort det som inte används. Det lär ta sin tid.

Hittar så mycket intressant: sömnadsmönster, stick- och virkbeskrivningar, handarbetstidningar. Jag sydde och stickade allt i klädväg till barnen när de var små. Även en hel del till mig själv och till herrn i huset. Hur jag nu hann med det. Det är ca 20 år sedan symaskinen användes till något annat än gardiner. Jag lär inte sy likadana kläder igen så nu åker det mesta i återvinningslådan.

Lite vemodigt är det allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.