tisdag 15 februari 2011

Fungerer ikke....

Nej - så´n tur hade jag inte att bilen startade. Det kanske är så att motorvärmaren lagt av. Inte första gången. Minus 34 gillar bilen inte. Ett par djupa morrningar och sedan var det dött.

6:45-bussen hade precis gått när jag konstaterade bilens död. 30 minuter till nästa. OK - taxi tänkte jag. 20 - 30 minuters väntan!! Glöm det. Mot busshållplatsen. 20 minuter senare var jag rätt kall om fötterna. (Glömde hur kallt det var och tog fel skor.) Tur att vi är begåvade med ett visst mått av allmänna kommunikationsmedel, även om det är rätt glest mellan turerna. Ett extra plus var att biljettapparaten strejkade och jag fick gratisskjuts!

Ingen kul start på dagen....

3 kommentarer:

  1. Å du milde vad kallt du har uppe hos dig!!! Här är det 11-15 grader men det tycker JAG är jättekallt. Hur gick det nere i Thailand där det var så varm o gott. Där är det ju helt tvärtom +34 istället. Du nästa gång du sticker ut näsan ta då på de tjockaste och varmaste stövlarna så att du inte blir sjuk.

    SvaraRadera
  2. -34, då hade vi blida hos mig i morse -30. Skillnaden var också att jag behövde inte gå ut.

    Hoppas att hemresan gick bättre och du slapp frysa så mycket.

    SvaraRadera
  3. Jag kan tänka mig att ni hade ett par grader kallare i dina trakter i morse. Men var du tvungen att stå vid busshållplatsen i 20 minuter i den kylan? Kunde du inte gått in igen och få dig lite värme en stund?
    Du var nog inte ensam om stejkande bil denna morgon, och tyvärr verkar kylan hålla sig kvar ett tag. Så på med det varmaste i skoväg du har i morgon!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.