lördag 26 februari 2011

Stopp

Söndag igen och dags för ny utmaning i Fototriss: Stopp. Oj vad jag har grunnat... Vad gör man av det? Eftersom jag inte har möjlighet att ägna mig åt några förlustelser med kameran denna helg blir det arkivbilder. Bara tre veckor gamla, så det kanske är OK?

Vi gjorde en tur på floden och i klongerna i Bangkok med longtailbåt. Vår båtförare blev hungrig och gjorde ett stopp för att få sig något till livs av mannen i båten på bild ett. Han trollade snabbt fram något gott i sitt lilla kompakta kök. Köksbänken hade han över sina knän och grytorna vid fötterna.

Bild två handlar också om stopp för snabblunch, men i en lite mer utvecklad mobil enhet. Här friteras och wokas alla möjliga godsaker och kylda drycker är heller inget problem att få.

Tredje bilden visar tre "gårdfarihandlare" som gjort ett stopp hos grossisten för att fylla på sina lager inför dagens säljrundor.


Klicka på bilderna för större version!

29 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Särskilt den första! :)
    (Kanske är dt bara jag som har problem, men din länk på fototriss funkade inte, så jag fick ta en annan väg.)

    SvaraRadera
  2. Ja vad kan vara bättre än att göra stopp för att äta eller proviantera;-)Efter att ha tittat på bilderna är det nog dax för frukost.
    Ha en skön söndag:-)

    SvaraRadera
  3. En fin matstoppstriss! Den första bilden blir min favorit.

    (Jag hade också problem med din länk)

    SvaraRadera
  4. Urläcker triss!
    Ja din länk har blivit dubbel såg jag :-) (kommer två gånger efter varandra i samma länkrad)

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder och bra tolkning på ett svårt tema. Får mig att längta efter värmen.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på en för mig exotisk och okänd miljö. Mysiga stopp, blir lite hungrig:).

    SvaraRadera
  7. Vilka bilder!! Varför måste man trassla till det med vita dukar och en kypare...*skrattar*?? Säkert trevligare också!!
    Ha det gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. härliga bilder med liv i, gillar oxå den översta bilden

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder - den första bilden är riktigt bra och man ser riktigt att han funderar på nåt.
    Härlig triss som gjorde mig glad.

    SvaraRadera
  10. Matstoppen är i högsta grad nödvändiga och förhoppningsvis njutningsbara.

    Du visar fina matstopp och första fotot tycker jag är helt underbart och kanske det mest annorlunda sätt att få sig ett matstopp.

    SvaraRadera
  11. Ett stopp för att få något i sig.
    Fint på svårt tema. Jag är inte med i fototriss men det är kul att se hur utmaningen tolkas.
    Jag är med i vårutmaningen som ska redovisas i morgon. Jag ska strax gå ut på en promenad. Tvivlar på att jag hittar något vårtecken.
    Något måste det ju bli. Du kan ju titta imorgon.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  12. Det var exotiska stopp och jag blir sugen på Thaimat igen. Lite fried rice and chicken kanske! :)

    SvaraRadera
  13. Exotiskt så det förslår kontra här i vintergrått Dalsland, men ändå så kärt;-) Fin glimt i ögonen där på den första bilden. Det var väl inte så svårt;-)

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig resa det måste ha varit =)så annorlunda mot hur vi har det... det första stoppet var bäst, sååå härlig =)/Mari

    SvaraRadera
  15. Trevligt med lite Bangkokbilder!

    SvaraRadera
  16. Gillar dina stopp-foton! Fina och intressanta alla tre.

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga trissbilder! Jag åker till Thailand nu på tisdag. Det ska blir riktigt skönt.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  18. Det var en läcker triss från en främmande miljö.

    Tack för din kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  19. Fint fototriss!
    Intressanta stoppbilder från en okänd miljö, för mig.
    Tänk, så mycket på en gång. Ser ut att vara liv och rörelse överallt.
    Förstår dina stopp, verkligen!

    SvaraRadera
  20. Klart du ska använda arkivbilder, riktigt bra dessutom i trissen!

    SvaraRadera
  21. Fina bilder och lite annorlunda stopp för diverse påfyllning.

    SvaraRadera
  22. PS. Din länk på Fototriss är "död" och leder ingenstans. DS.

    SvaraRadera
  23. Visst är det okej med tre veckor gamla bilder :) Det följer ändå temat stopp. Ser ut som en massa stopp som jag skulle kunna närvara i :)

    SvaraRadera
  24. Tänk så mycket mer bilder av den här sorten berättar om ett land jämfört med de vanliga turistbilderna. Jag är inte heller med i fototriss gillar bara att se bilderna och du har ju löst det kluriga temat mycket bra. Gillar särskilt den andra bilden med uteserveringen bestående av en enda stol. Men det är fullsatt i alla fall.

    SvaraRadera
  25. Rolig tolkning med intressant innehåll!

    SvaraRadera
  26. Härliga bilder.
    Skulle vara roligt att få komma dit.

    SvaraRadera
  27. Snygga bilder med massa härliga färger!

    SvaraRadera
  28. Jättefin triss, speciellt första bilden.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.