lördag 19 februari 2011

C-vitaminer

Jag blev frisk!!! Min dundermugg hjälpte - igen. En kvälls nysande och sedan var det över för denna gång. Bland annat innehåller ju min egen huskur C-vitaminer, som är bevisat bra mot bl a förkylning. Att det ångar vitlök runt mig är något omgivningen får stå ut med...

C-vitaminer kryllar det av i Svarta vinbär. En näve av dessa godsaker täcker dagsbehovet!
Men det finns också i stora mängder i vitlök och apelsiner. Frossar gärna.

Se fler varianter av c-vitamin hos Nina XI med bloggen inspiration och Kreativitet

10 kommentarer:

  1. Jag testar om det räcker att titta på de vackra vitaminbomberna. Jag har snörvlat en hel vecka nu!

    SvaraRadera
  2. Här var det mycket och och vitaminrikt.

    Tänk hemmagjord vinbärssaft

    Kram och ha en skön lördagskväll.
    //Lissen

    SvaraRadera
  3. Härligt läskande bilder, jag skulle absolut behövt en av dina dundermuggar just nu! Genomförkyld!

    SvaraRadera
  4. Just nu behöver jag massor av C-vitaminer. Tyvärr har jag inga svarta i frysen men de röda är inte fel heller.Sen blir det gul Kiwi fast jag är allergisk.
    Ha en bra fortsatt helg. Anita

    SvaraRadera
  5. Det är så himla gott med mycket vitlök i maten. Strunt samma om man luktar illa sedan.
    Fina bilder :)

    SvaraRadera
  6. Kanske skulle pröva för jag har nyst och känt av halsen sedan julen. Men du, inte göt du väl en mix av allt detta . Låter inget gott med vitlök till svartvinbär eller apelsiner.

    SvaraRadera
  7. Svarta och röda vinbär kan man göra mycket av....t.ex. likör ;-)

    SvaraRadera
  8. Mamma hade alltid svartvinbärs saft, fina vitaminer här.

    SvaraRadera
  9. Här var det vitaminrikt;-)
    Undrar vad den smakar din dundermugg, men som sagt huvudsaken att den gör susen.
    Ha en skön söndag;-)

    SvaraRadera
  10. En skön variation på C-vitaminer och den där näven.

    Igårkväll skrattade jag och sa åt sambon, -komer någon till oss nu så tror de att vi har vitlök i hela huset för det luktade verkligen både från oss och hela köket. Kanske därför vi "aldrig" är sjuka. Är det nu jag ska säga peppar peppar och ta i trä?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.