tisdag 22 december 2009

Dan före dan före...


- och granen står grön och grann i stugan - tack vare barnbarnens insats.

Det har skapats tradition idag. Barnbarnen har hjälpt till att montera julgranen( - jo så är det. plastgran har vi trots att vi äger en del granar i skogen) och klä den med röda pumlor, ljus och glitter. Ett par smällkarameller fick också pryda granen. De tillverkades av våra barn för ca 30 år sedan.....

Måste tillstå att pumlor är en suverän benämning på julgranskulor. Första julen vi bodde här uppe i norr ville min man veta om jag handlat pumlor. Jag såg säkert ut som en fågelholk. Hade inte en aning om vad jag borde ha köpt. Nu vet jag bättre.

Yngsta barnbarnet har åkt på en rejäl förkylning med ögoninflammation. Trots det är hon som vanligt som en solstråle - glad och go´. Storkusinerna tycker det är jätteskoj att busa med henne och få henne att skratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.