tisdag 3 augusti 2010

Sista ljuva dagen

Så har den sista dagen på sommarens härliga semester passerat och det stora vemodet rullar in. Det blir bara värre för varje år att lämna barfotalivet, där mat- och sovklockan råder.

Tänk om jag kunde få jobba när andan faller på och vara ledig och göra vad som faller mig in däremellan. Det skulle passa mig ypperligt.

Men så var det det där med ekonomin. Vissa saker som faller mig in kostar en del.

Det är väl bäst att se till att lönen trillar in regelbundet i alla fall ett tag till.....

2 kommentarer:

  1. Det eviga dilemmat: har man tid att göra alla de där roliga sakerna man vill, då har man inte råd med det. Och har man råd att göra alla de där roliga sakerna man vill, då har man inte tid med det.

    SvaraRadera
  2. Jo, vi är många som gärna skulle ha mer tid till allt det där jag vill göra. Trivs på jobbet, men det blir gärna lite mycket.
    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.