söndag 31 oktober 2010

Så här ser det ut

- där jag är idag. Så lyder fotoutmaningen för dagens fototriss. Alla färggranna löv är borta med vinden nu hos oss i norr. Ingen snö. Den regnade bort i förra veckan. Men det finns annat vackert, som det gäller att fånga snabbt.

När solstrålarna började värma upp de frostiga grenarna i morse så bildades mängder med vattendroppar.

Sista äpplet klamrar sig fast i trädet. Ätet av både mask och fåglar, fruset och eländigt.

Åkte en tur förbi ängar med lador - Norrbottensvarianten med inåtlutande väggar. Solvärmen gjorde att det "rök" från de kalla plåttaken. Tyvärr svårt att fånga på bild.

28 kommentarer:

  1. Härligt!
    Första bilden är på något sätt Sverige för mig!

    SvaraRadera
  2. Din och min första foto var ett likatänk =)
    Snygga höstbilder du bjuder på i din triss.

    Ha en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera
  3. Härlig hösttriss, favoriten blir äpplet med fågelhacket i som ser canderat ut;-)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar ditt foto på äpplet, det ser ut som ett kanderat äpple tycker jag minsann. I like it!!

    SvaraRadera
  5. du har verkligen tagit underbara bilder tack för din kommentar på min sida

    SvaraRadera
  6. Så fina höstbilder. Din sista bild är ju bara för fin!!

    Tack för din kommentar hos mig och ha en fin söndagskväll./Ingrid

    SvaraRadera
  7. Å så härliga bilder! Äpplet ser inte alls maskätet och uschligt ut, förresten fåglarna ska ju också ha mat;-) Bilden med uteladan är fascinerande ödsligt nordisk, gillar!

    SvaraRadera
  8. Äpplet och grankvisten är vackra men sista bilden är fantastiskt vacker och oslagbar i din triss!

    SvaraRadera
  9. Rena julkänslan särskilt äpplet som ser så läckert ut !

    SvaraRadera
  10. Fina höstbilder och äpplet blir nog min favvis här i jämn kamp med första bilden

    SvaraRadera
  11. Tjusiga höstbilder du visar!
    Några mil norr om Boden finner du snö ;)

    SvaraRadera
  12. Jaså ni har inga löv kvar hos er .. puts borta;) Du har i alla fall hittat riktigt läckra motiv som det ser ut hos dig denna dag.. äpplet så vackert:)

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga höstbilder du bjuder på! Gillar alla väldigt mycket men den sista med ladan tilltalar mej väldigt. Så vackert med ladan som ligger där i lite höstdis.

    SvaraRadera
  14. Fina naturlbilder, den första är min favorit.

    SvaraRadera
  15. Jag har lärt mig massor om svensk natur med veckans fototriss-inlägg! Vilka träd och djur som trivs var och var de inte finns :-)

    SvaraRadera
  16. Du vet - jag har aldrig varit i Norrland. Umeå - längre upp har jag aldrig kommit. Därför älskar jag bilder från Norr för att jämföra hur det är i Stockholm, där jag bor.
    Din lada till exempel - har aldrig sett en sådan förut. Tack för att du visar upp dessa fina bilder:-)))

    SvaraRadera
  17. Morrn.

    Snygg bild på din "norrländska lada".

    Jag tror att du kunde fått med "röken" från taket med ett teleobjektiv...

    Ha de bra.

    Hasse A

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder! Du har verkligen fångat höstkänslan.

    SvaraRadera
  19. Fina stämningsfulla bilder som får mig att längta till julen, är det röda äpplet och tallgrenen som ger mig dom känslorna!

    SvaraRadera
  20. Fridfulla och härliga bilder, annat än min shoppintur....
    Stress, barnskrik och trängsel...

    SvaraRadera
  21. Faktiskt lite julstämning här - eller kanske marknadskänsla med kanderat äpple? Fint!

    SvaraRadera
  22. Tjusigt! Jag längtar till det blir lite kallare i Sthlm.. :)

    SvaraRadera
  23. Vackra foton. Gillar landskapsbilden längst ner. Ser klassisk ut på något vis.

    SvaraRadera
  24. Äpplet ser ju nästan glaserat ut Snygg triss..

    SvaraRadera
  25. Riktigt fina ögonblicksbilder från din höstdag, alla tre.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.