söndag 22 april 2012

April, april

- din dumma sill .....

Har just fått lära mig att inte lita på resebyråer eller på det som står på biljetter. Skulle just nu ha befunnit mig på ett tåg på väg mot huvudstaden för ett par kursdagar. Kontrollerade avgångstiden extra noga eftersom den avvek från tidigare resor. Jodå - tåget går 19:14. OK. Packad och klar och väntar på transport till stationen. Då ringer min reskompis och meddelar att tåget redan gått.... Hon skulle kolla på webben om det var några förseningar. SJ brukar ju ha sådana för sig. Då upptäcker hon att tåget vi skulle åka med redan passerat vår stad och är på väg söderut. Det visar sig att SJ ändrat i tidtabellen. Inget meddelande till oss från resebyrån. MORRR

Efter en del funderingar på alternativ beslutar vi oss för att ställa in. Inte lätt en söndagskväll att hitta alternativa lösningar på att ta oss de 100 milen söderut. Det blir garanterat ett antal icke trevliga telefonsamtal imorgon.



April är det ja - och andra halvan dessutom. Vem kan tro det när man ser på dessa nytagna bilder?
Vintern rasat ut sjungs det glatt i radion. Jag undrar vilken...
....
Positivt med det vintriga är väl att jag kunde ställa ut alla frysvarorna i snön i morse och frosta av en frys.

Nåja, jag får trösta mig med att dofta på alla ljuvliga blommor jag fått från nära och kära. Inte bara dofta blir det förstås - perfekta kameramotiv är de också! Får hänge mig åt den orgien imorgon när ljuset är bättre.


På tal om dofta.... Älskar doften av små, ulliga valpar också. Fick en dos av den sorten i eftermiddags.Träffade ett gäng sju-veckors busiga snyggingar. Inte lätt att fota sådana när dom inte sover. Det rörs liksom hela tiden. Och så är kameraljudet och framförallt remmen så spännande. Försöka få skarpa bilder med ett par små "konduktörer" hängande i remmen - det är en utmaning som heter duga... :-)



8 kommentarer:

  1. Det är väl själva den! Men den här gången var det väl inte tågbolagets fel utan resebyråns, dom borde ju ha koll på när SJ lägger om sina tidtabeller. Jag hoppas att det var arbetsgivaren som stod för biljetterna. Hur som haver borde resebyrån ersätta den som lagt ut för biljetterna. Men i dag kan man aldrig känna sig säker, det kan finnas någon klausul som säger att den resande bör kontrollera att inte tiderna har ändrats.

    Sickena sötnosar och så oskyldiga dom ser ut dom små liven, men jag vet nog...
    Det är konstigt det där med kameraremmen och valpar, dom älskar alltid att hänga i den. Alla sorters valpar.

    Det är väl inte så att du är spekulant? Dvärgschnauzer är en tuff och trevlig liten hund.

    SvaraRadera
  2. Men så underbara godingar,
    jag älskar denna ras för jag har haft en sådan hund.
    Söta och pigga är dom verkligen.

    SvaraRadera
  3. Det är en vecka till och vi får hoppas att ett litet under sker för nästa måndag rasar den ut som i sången. Vad upprörd jag skulle bli om min biljett skulle vara obrukbar. Ok att det gick bra för er den här gången men tänk om man hade en vidare anslutning på ett flyg långt bort till värmen. Hur hade resebyrån löst detta? Jag ska komma ihåg att kolla extra noga i fortsättningen. Så söta små varelser de är valparna. Jag skulle gärna bli med hund om jag inte visste vad mycket jobb det innebär och det passar inte in i mitt liv just nu
    Ha en bra snösmältning för den kommer det vet vi alla
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så försmädligt med din resa. Nog är det mycket märkligt att in inte blev informerade om tidtabellsändring. Att de bara kan göra så här!

    De där sötnosarna skulle jag inte ha något emot. De kan få vilket hjärta som helst att smälta.

    Trevlig måndag, Ingrid

    SvaraRadera
  5. När man sjungit in våren nästa måndag - då är den här garanterat!
    Ärligt talat är det riktigt segt även i Värmland, rätt så förskonade från snö, men blåsigt och kallt!
    Om jag skulle skaffa hund så skulle jag gärna vilja ha en "sån där goding",
    men jag har många så vovvar runtom mig så jag nöjer mig med dem!

    SvaraRadera
  6. Verkligen dåligt av resebyrån att inte ha bättre koll. O, vad jag saknar min hund när jag ser de där små godingarna. Får försöka tänka på nåt annat.

    SvaraRadera
  7. Fyllt år? Grattis i så fall.
    Ändrade tågtider utan information, jag hade nog gått upp i limningen tror jag. Och snöeländet, det är en konst att kunna se något positivt i det. Du har min beundran. Så till sist, dvärgschnauzerungar, det är inte utan att jag får valpsjuka. Vågar inte visa något sådant för maken, han är ännu värre. Hoppas du får en fin vecka!

    SvaraRadera
  8. Herre gud så fräckt...att inte meddela ändrade tider!! Å i dessa dagar med internet och sms borde det ju inte heller vara någon svårighet...
    Vilka underbara små godingar, schnauzer ser det ut att vara. Är det till att bli valpägare snart kanske...?? Jag tror inte jag skulle klara av att bara "titta" på dom...det skulle garanterat tingas en också!!
    Å du, grattis i efterskott, du verkar ha fyllt år!!
    Kram kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.