söndag 10 januari 2010

Skillnad

Från att vi haft minus 35 grader utomhus i torsdags har vi nu plus 3. Det kan man kalla skillnad. "Värmen" kom igår natt.

Vi var på långpromenad idag för första gången på ett par veckor. Vilken känsla! Ingen dunjacka behövdes. Och ingen tjock mössa. Till och med handskarna åkte av efter en stund. Så skönt att kunna vara ute!! Vi var visst många som tyckte det - har aldrig sett så många människor längs vägarna!

Vid tvåtiden idag tog jag bilden. Fortfarande ljust ute. 13:51 går solen ner enligt tabellerna. Upp kommer den 9:34. Sakta men säkert ljusare.

Julen har vi städat ut under helgen. Ville inte vänta på tjugondag Knut. Tror jag hittat alla tomtar som fått lufta sig i huset under julen. Det var under viss protest från min äkta hälft som adventsstakarna som stått i fönstren packades ner. Han vill väldigt gärna ha dem kvar någon vecka till. Där lade jag in mitt veto.

Lite vemodigt är det allt att helgerna = ledigheterna är över.

Avslutade helgen med att se tredje filmen i Stieg Larssons Millenniumserie - Luftslottet som sprängdes. Spännande från början till slut som de tidigare filmerna. Och fantastiska skådespelare. Särskilt Noomi som spelar Lisbeth Sallander. Hoppas hon får Guldbaggen, nominerad som hon är till bästa kvinnliga huvudroll!

Det finns en viss risk att jag drömmer om Niedermann i natt. Tur att jag inte är ensam...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.