onsdag 18 september 2013

Helgbilder

Så har ännu en härlig hösthelg förflutit. Den startade med färd över fjället. Solen sken i Junkerdalen på gulnande aspar och björkar. Vackert - men också vemodigt. Sommaren 2013 kan vi lägga till handlingarna nu.

Sedan har det handlat till stor del om vatten - även ovanifrån. Av någon anledning handlar det mycket om den våta varan här borta i väster. Havet och fjordarna - kommer att sakna dessa fantastiska vyer.....

Sista fisketuren för i år blev riktigt bra till slut, trots regn och lite klent med fiskelyckan i början. Men men - trägen vinner!

Denna gång tävling med Photowall som sponsor

8 kommentarer:

  1. Gråväder har också sin tjusning! Vilken vacker natur ni har där uppe i norr! Jag misstänker att det blev fisk till middag, färsk och gott anrättad!

    SvaraRadera
  2. Gråväder har också sin tjusning! Vilken vacker natur ni har där uppe i norr! Jag misstänker att det blev fisk till middag, färsk och gott anrättad!

    SvaraRadera
  3. Ja...och den helgen skulle nog vem som helst vilja byta till sej!!
    Underbara bilder, trots väder!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken stor firre !! ...och underbara bilder från ett landskap så fjärran från där jag är. Längtar väl inte precis efter gråväder men den fantastiska naturen däruppe i norr. Men man kan ju inte få allt ;-)

    SvaraRadera
  5. Jisses vilket fångst! Och som vanligt hos dig - väldigt vackra bilder!
    Nääää jag är inte med på helgbilden utan "surrar" ändå här hos dig! Ha det väldans "gött" //kram Gun

    SvaraRadera
  6. Javisst är det bara att lägga den till handlingarna, det känns väldigt vemodigt. Jag blir alltid så glad när jag känner igen var dina bilder är tagna, den översta bilden till vänster är en vy som jag många gånger studerat. Har alltid funderat på om det rinner en liten älv där mellan bergen! Fina höstbilder i ditt collage!

    SvaraRadera
  7. Men så otroligt vackert...
    Jag skulle kunna sitta i timmar och bara njuta av din underbara natur♥

    SvaraRadera
  8. Ååh... såå fint! Längtar tillbaka till den vackra, vilda norska kusten... kanske kan det bli verklighet en gång till.
    Tack för din kommentar... jag vet att jag inte är ensam :)
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.