fredag 12 februari 2010

Tv-kväll

- har det varit hos oss. Fredagkvällar brukar jag vara så slut efter veckans bravader så att TV-fåtöljen lockar mer än scrapbookinghörnan eller datorn. I vanliga fall sover jag rätt djupt efter några minuter, men denna kväll har jag hållit mig vaken.

Först var det Let´s dance. Lagom underhållande. Lika förvånad varje gång omröstningen är klar...

Kvällens behållning var "Himlen kan vänta". För den som inte vet: handlar om en grupp människor som drabbats av allvarliga sjukdomar och hur deras liv varit under ett par år. Så gripande! Vilka fantastiska människor med en otrolig kämpaglöd!

Det gäller att ta vara på det vi har, här och nu. Skjut inte upp till morgondagen. Tycker jag har tagit till mig den klokskapen de senaste åren. Gör det jag tycker är roligt tillsammans med dem som står mig nära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.