fredag 31 december 2010

2010

Detta år är snart till ända och det är dags att summera. Framförallt fotoåret 2010.

Vintern - kallt och snöigt, men en hel del möjligheter att fånga vackra motiv med kameraögat. Inte minst ljuset. Det gäller bara att vara ute vid rätt tillfälle. En tradition sedan flera år är att åka till Jokkmokk på vintermarknad.

Våren - skogsarbete - och många turer med bilen till fågelrika platser. Svanar och tranor finns många varianter på i mitt arkiv. Fastnade också för makrofoto.
Vilken fantastisk värld som öppnat sig!

CentreraSommaren - denna ljuvliga årstid. Besökte Lycksele djurpark med barnbarnen.
En riktig höjdare! Och så bilade vi till Frankrike via Danmark, Tyskland och Italien.
Ugglemor som "husdjur" i fikonträdet på gården i Frankrike och härfågeln som flitig gäst.
Alltid kameran beredd... Sydjämtska Klövsjö - mina hemtrakter - blev en härlig anhalt på vägen hem till Norrbotten.

Hösten - En favoritårstid när det gäller foto. Blir aldrig mätt på dessa fantastiska, sprakande färger! Möten med Skogens Konung, besök i Tree Hotel i Harads - många fina stunder.

Kan konstatera att detta år har varit ett fantastiskt år på alla plan! Jag är lyckligt lottad som har det så bra. En go´ äkta man som delar de flesta av mina intressen - eller jag delar hans? Barnen och deras familjer på nära håll. Härliga vänner. Bor bra i en lagom stor stad, nära naturen och gångavstånd (nåja - det tar 50 minuter enkel väg) till jobbet.

2010 blev det år då fotograferandet hamnade i topp i min hobbylista. Har den utrustning jag pratat om i flera år. Nu är det bara tid som fattas
- också för skrivandet som jag gillar, men som legat på sparlåga ett tag. Får väl se vad framtiden för med sig...

Önskar alla ett riktigt Gott Nytt Blogg- och Fotoår!!!

10 kommentarer:

  1. ilken fin nyårskrönika du har gjort, kul att läsa.
    Och va fina collage du gjort med fotona, så duktig du är.

    Önskar dig också ett GOTT NYTT 2011, och vi ses med all säkerhet i bloggens värld.

    Kram vännen.

    SvaraRadera
  2. Meget smuk årskavalkade.. Du og dine ønskes et dejligt og lykkebringende nytår.

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt gott nytt år till dig också :)Jag kollade på dina bilder och jag såg att vi hade mycket gemensamt där ;)
    Vi har ett ställe som heter Segerstad där åker vi under våren sommaren hösten och försöker få bild på rådjur och älg och det har vi fått massvis av :)
    kram :)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och - för en nollåtta - mycket intressant och informativ bildkavalkad du har sammanställt.
    Du är en suverän fotograf och dina bilder speglar entusiasmen hos dig. Inget fel alls på dina texter heller som ja sa ovan.
    Gott Nytt Bloggår Beppan. Vi ses 2011.

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och en härlig blogg! Gott nytt på dig! :)

    SvaraRadera
  6. Ett verkligt härligt år. Jag är glad att jag fått ta del av allt detta i din fina blogg.
    Gott Nytt 2011!!!!!!!!!!!!1

    SvaraRadera
  7. Fina bilder härliga minnen o ögonblick. Timmarna tassar iväg, snart tar 2010 farväl och vi hälsar ett nytt o spännande år välkommen. Gott Nytt År!!!

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga collage! Underbara naturbilder!
    Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga collage över året som gått, mamma björn var ju helt ljuvlig.
    Ha en skön nyårsdag och vi syns i fotoutmaningarna;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.