tisdag 14 december 2010

Segt

Åh så segt allt känns just nu. Detta mörker som ligger som en våt filt över nejden. Och så kylan som bitit sig fast. Kryper in under skinnet och suger ut den gnutta energi jag haft....

Morgnarna är så eländiga. VILL INTE stiga ur sängen!!! VILL INTE åka iväg till jobbet!

Vill gosa in mig i go´aste fåtöljen och sitta hela dagen framför brasan med en spännande bok!


En mugg med varm glögg, pepparkakor och en bit gräddädelost är lite trösterikt i eländet.

Åh så skönt att få beklaga mig......!

2 kommentarer:

  1. Ja inte är det en munter tid precis, och kallt som attans vi hade -27 inatt men ikväll bara -23 näe nu få det vara slut på allt detta superkalla väder.

    Lite uppmuntran till dig har jag på min blogg....under luvan hahaha

    SvaraRadera
  2. Men du ska veta att du är inte ensam. Fast jag har det äckligt bra som kan gå upp, sätta på radion och krypa ner under täcket igen, kanske tillochmed somna om. Så är det när man är gammal nog.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.