onsdag 1 december 2010

Övningar

På väg mot Beach 2011

Denna veckas övning - 2.4 - består i 20 x 3 upprepningar av bensträckning mot stolpe, gäller båda benen. Får göras med ett ben i sänder,
förslagsvis vid busshållplatsen i väntan på lämplig avgång.

Övning 2.5 består i att lirka tillbaka benet i dess ursprungliga läge. Om bussen kommer, be chauffören om hjälp. Det kan finnas utrymme för benen längst bak.

Maximal effekt av dessa övningar kommer efter ca två dagar. Det kan då uppträda vissa bekymmer med att gå i trappor. Särskilt neråt. Inget att haka upp sig på. Ta ledstången.

Veckans onsdagstema är manipulerad. Jag förstår inte vad det betyder...?


6 kommentarer:

  1. En bild som jag sett förr, men med ett annat huvud;) Bena uppåt sträck.. festligt manipulerat;)

    SvaraRadera
  2. *asgarv* förstod att du hade dansat med Idlaflickorna i unga dagar, det kan man ju se på din spänst ännu idag.
    Höppas att bussen kommer snart så du slipper stå å frysa.
    Med den ställningen kan det ju bli dragit på ett visst ställe....=)=)
    Häng i nu du kommer att vara i form till sommaren.
    Ska nog börja jag med.....men allt lite lugnare *skratt*

    SvaraRadera
  3. Jag har ju förstått att du var spänstig, men inte såååininorden!
    Själv nöjer jag mig med att diska med ena foten uppe på diskbänken!

    SvaraRadera
  4. :D :D
    Detta var verkligen upplyftande ;)

    Med sådan kreativitet får du inte missa nystartade PHOTO MANIA :)
    http://fotochip.blogspot.com/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.