torsdag 23 augusti 2012

Fotbollskväll

- på Knottvallen.

Ikväll fick jag äran att följa med barnbarnen på fotbollsträning. Kul att se så duktiga de blivit på att hantera bollen och spela lagspel. Inte är det lätt att göra flera saker samtidigt.

Fullt ös hela tiden. Inte stilla ens i pauserna. Önskar jag hade hälften av energin som dessa grabbar har!! Vad jag skulle få mycket uträttat......




Storebror var målvakt.

Missar precis första försöket att ta bollen
På´n igen - snabb som blixten
Jaaaa!!!!!!

Knottvallen gjorde skäl för namnet - där fanns gott om flygfän, både knott och mygg. Tur vi laddat med myggspray - den hjälpte lite. I dessa tider då harpesten härjar är det ju inte så hälsosamt att bli stucken av myggen, som är bärare av viruset.
Och kallt var det. Hade inte varit dumt med handskar och långkalsingar. Det känns att det är höst nu. Hög och klar luft.
När jag kom hem blev det en värmande kopp te och så eldade jag en brasa i kaminen. Så skönt när govärmen spred sig i huset. 

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder av de små fotbollsspelarna!

    Hoppas att de får behålla sin spelglädje och att det kommer att gå bra för dem.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vilka söta blivande små Zlatans! Och så mycket energi, tänk om man kunde tanka lite av den!
    Harpest, vad säger du, bär myggorna det, jag som blir stungen hela tiden.....Vad är förresten harpest, det låter inte kul...Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Hade inte varit dumt om man hade haft åtminstone lite av barnens energi. Den kommer kanske om man börjar spela fotboll? Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. konstigt att knotten är framme då det är kallt.

    Visst är det så: dansa min docka när du är unga då du blir gammal blir du så tunga


    margareta

    SvaraRadera
  5. Jag har en känsla av att framför allt myggsäsongen nu för tiden är förlängd till hela sommaren. Det måste kanske bli en riktig kallnatt för att ta kål på dom.

    Du har lyckats bra med fotbollsbilderna, dom förmedlar fart och spelglädje. Det är inte lätt att fånga motiven som aldrig står stilla eller rör sig åt det håll man tänkt sig. Kan tänka mig att det blev en hel del knäpp under kvällen.

    Och vilken härlig blåbärsbild du lagt uppe i huvudet (på bloggen alltså!).

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.