söndag 17 mars 2013

Hipp hurra....

- för Bamsefar som e´ så snäll och rar -  eller hur det nu var.

Ja må han leva sjöngs det i alla fall både irl och på skype för äkta hälften som fyllde jämnt i lördags.Härligt detta med skype - människor känns så nära fast de är långt borta. Tur vi lever i denna tidsålder med alla tekniska hjälpmedel......

Dagen firades med tårta och senare en supermiddag på Restaurang Smak - Bodös bästa i den branschen.





Trodde väl aldrig att jag skulle få höra min man säga att fisk är det bästa av allt - men denna vakumkokta kveite med purjolök, selleri och en sky därtill - den bara smälte i munnen. Övriga rätter var suveräna - men fisken, den var himmelsk!  
Ett suveränt anpassat vinpaket fulländade måltiden. 

14 kommentarer:

  1. Du det låter inte dumt det där. Så kul att få äta en middag som blir mycket bättre än väntat. :)
    Ber att få gratulera födelsedagsbarnet så här i efterskott.

    SvaraRadera
  2. Trevligt med restaurangbesök och det ser både festligt och gott ut!

    SvaraRadera
  3. Fint med uppvaktning! Och trevligt med lyckade restaurangbesök :))

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett så lyckat födelsedagsfirande! Din man verkar nöjd och kan väl inre vara annat med så mycket god mat och passande vin!

    SvaraRadera
  5. Åh, grattis i efterhand till lille gubben och vad härligt med ett lyckat restaurangbesök.Jag kan verkligen längta efter att bli serverad god mat och dryck ibland istället för att själv stå och koka ihop något.
    Kram, kram /Kerstin

    SvaraRadera
  6. WOW. Vilken lyxmiddag!! Så klart att din man uppskattade det! Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till din man, vilken fantastisk middag och stiliga bilder blev det också!

    SvaraRadera
  8. gillar oxå den "nya tekniken" som gör det möjligt att jag får ta del av din härligA BLOGG.

    MARGARETA

    SvaraRadera
  9. Ja tänk vad en del skor sig både mag mässigt och munmässigt jaja sånt kan man ju syssla med på äldre dar. Hoppas ni fick en trevlig dag kram kram Laila

    SvaraRadera
  10. Vad kul att allt var bra på din mans stora dag - Hurraaaaaaaa!

    SvaraRadera
  11. Det var ett festligt firande och fina bilder fick du också!

    SvaraRadera
  12. Nu fick jag lära mig en ny fisksort som jag aldrig hört talas om. Spännande. jag använder Skype när jag pratar med barnbarnet i England och visst är det som du säger helt suveränt
    Ha en fin kväll
    kram

    SvaraRadera
  13. Hej. Vilken bra födelsedag det blev. Ha nu en fortsatt bra vecka.

    SvaraRadera
  14. Morron ! Tittar in och önskar den andra delen av bloggen ett stort grattis i efterskott. Ha det bra !

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.