torsdag 27 november 2014

Arbetsdag

Idag har vi gjort ett härligt arbetspass på några timmar i skogen. Håller på att gallra ett av våra eftersatta skiften. Består mest av björk men en del gran och asp. Gillar verkligen att jobba med kroppen samtidigt som skogen får en välbehövlig upprensning för att ge plats för kvarvarande trädstammar att växa till sig och bli stora och granna träd. 



Man blir så härligt trött efter en skogsdag. Skön känsla - inget gym behövs heller. Hela kroppen har fått sig en ordentlig genomkörare. Väl hemma blev det en välförtjänt stund i varma och go´a bastun. Lär somna ovaggad ikväll.


Rätt fantastiskt att det är så pass bra temperatur - ca minus 6 - och så lite snö så vi fortfarande kan jobba i skogen fast november sjunger på sista versen!


15 kommentarer:

  1. Hei
    Virkelig noen fine bilder. Jeg liker snø og naturbilder.

    Vivi

    SvaraRadera
  2. Ni har fällt träd alltså. Modigt gjort! Det skulle jag aldrig våga. Blir det ved sedan eller vad gör ni med trädstammarna.
    Den sista bilden är riktigt vacker, även om jag inte är säker på vad det är jag tittar på faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Så skönt att kunna slappna av i bastun efter ett hårt arbetspass! Fina bilder, en från kylan ute och en från den sköna varna bastun inomhus!
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter ! Hellre en arbetsdag i skogen, mitt i naturen, än en timme på gym ;-) En perfekt kombination där nytta förenas med nöje. Minus 6 grader låter visserligen lite kallt men så ljuvligt med en stund i bastun efteråt.

    SvaraRadera
  5. Det låter riktigt gott. Minus 6 är säkert en bra arbetstemperatur om det inte är fuktigt ute. Då är du säkert riktigt nöjd och tillfreds med din dag i skogen.

    SvaraRadera
  6. Hmm, fattar att du "like that" hårt arbete i naturen och sen en bastu, kan livet bli bättre.
    /Kiki

    SvaraRadera
  7. Kan bara säga att jag blir lite avundsjuk. Hårt kroppsarbete, gärna ute och sen en bastu. Man blir som gelé i kroppen och sover som en stock! :)

    SvaraRadera
  8. Jag håller med, när jag väl tar mig för att följa till skogen för att hjälpa maken så är det faktiskt härligt. Det känns skönt med kroppsarbete, mycket roligare än att t ex fara på gymmet och motionera :)
    I det här inlägget känner jag mig hemma, inte så ovanligt här hos dig..

    SvaraRadera
  9. Ja naturens jobb är något som inte gymmet kan ersätta,
    man blir så otroligt nöjd med allt och..
    att avsluta med bastu är ju bara så grymt !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. Jag håller med om skogsarbete o bastu det får vi göra när vi kommer till Klövsjö. Det är så skööönt att basta, god mat o lite vin sen sover man garanterat ovaggad. Kram Laila

    SvaraRadera
  11. Làter härligt med bastu efter fysiskt arbete i skogen, sà vackert det är med snön!

    SvaraRadera
  12. När hände det senast att det var så lite snö och så milt? Gissar på att du sov gott. Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  13. Att arbeta i skogen är väl bland det bästa som finns och som du säger inget gym behövs heller och dessutom och nästan viktigast, man får frisk luft också! Ser jättefint ut i er skog! Granarna ser ut som sagogranar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Skogsjobb är bättre än alla gym!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.