onsdag 12 november 2014

Utsikt

Man hinner mycket under en långhelg i Hufvudstaden! Som t ex ett besök på Globen och en åktur med Sky View 85 meter upp i luften eller 130 meter över havet. Jag som har lite höjdskräck var lite orolig över färden, men det gick över förväntan och jag kunde njuta av utsikten i det fina vädret.







I förgrunden på sista bilden ligger gamla Söderstadion, Hammarbys hemmaarena sedan 1967. Stadion ska nu rivas och supportrarna håller precis på att plocka åt sig souvenirer bl a i form av bänkar, grästorvor och t o m pissoarer. 

7 kommentarer:

  1. Oj det måste ha varit en trevlig åktur att åka upp utanför globen.
    Måste jag nog också göra om det blir något besök i Stockholm nångång....vilken utsikt.

    Ha det gott, Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Läste nu att du hade upplevet mycket annat i Stockholm också...

    =) =)

    SvaraRadera
  3. Har faktiskt aldrig vågat åka i den, men fotad den och just den bilden blev till ett bokomslag - inte illa med tanke på vilken kamera jag har;-)
    Tack för dina bilder som väckte fina "fotominnen".

    Nu har ju Hammarby fått Tele2 arena, som förresten valdes till världen bästa medelstora arena 2013. Tror inte att de sörjer Söderstadion, med det publikstödet laget har - snar i Allsvenskan igen:-)))))))

    SvaraRadera
  4. Oh, dom har kvar den där mojängen utanpå att åka i! Jag fick för mig att den var nerplockad, ibland blir det bara fel i huvudet. Så roligt att få se bilder däruppe ifrån, ser jättefint ut! Kul!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Ännu ett fint minne från Er helg hos oss. Tur att vi åkte till Kakslottet först så diset lättade. Kram Laila

    SvaraRadera
  6. Häftigt! Den skulle jag gärna prova... om jag törs... Fina bilder med mycket utsikt blev det!

    SvaraRadera
  7. Du har varit i mina uppväxttrakter, ser jag. Globen i sig stör mig oerhört när man ser den ifrån centrala stan, den dominerar alldeles för mycket, som ett ufo som landat på helt fel plats. Att man har en strålande utsikt uppifrån dess topp är däremot inget ens jag kan klaga över. Det har faktiskt aldrig slagit mig att jag skulle ta mig dit och åka upp där, trots att jag passerat platsen flera gånger. Inte för att jag skulle vara rädd på grund av höjden utan jag har bara inte tänkt på det.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.